چابهار میزبان دانشجویان دانشکده هنر‌های زیبای دانشگاه تهران

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار از حضور دانشجویان کارشناسی ارشد معماری دانشکده هنر‌های زیبای دانشگاه تهران در این منطقه با هدف کمک به توسعه سیما و منظر شهری با محوریت گردشگری خبر داد.

به گزارش فرینا، سعید ریگی با اعلام این خبر گفت: گروه 15 نفره‌ای از دانشجویان دانشکده هنر‌های زیبای دانشگاه تهران به همراه اساتید خود با هدف ارائه پیشنهاداتی برای کمک به توسعه حوزه معماری و سیما و منظر شهری و گردشگری چابهار می‌همان چابهار شدند.

ریگی ادامه داد: این گروه در سفر 6 روزه خود ضمن بازدید از جاذبه‌های شهر‌های کنارک و چابهار، از سایت‌های گردشگری غرب و شرق منطقه آزاد چابهار نیز دیدن خواهند کرد تا بتوانند بسته‌های پیشنهادی خود را برمینای ساختار بومی و محلی ارائه دهند.

به گفته وی، نشست با معاونت عمرانی، مدیریت‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، خدمات شهری سازمان منطقه آزاد چابهار، شهرداری‌های تابعه و رئیس دانشگاه بین‌المللی چابهار از برنامه‌های دیگر این بازدید 6 روزه با هدف گفتگو در مورد انجام پروژه‌های معماری مرتبط با اقلیم و بررسی نیاز‌های این بندر ساحلی است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار در پایان ابراز‌امیدواری کرد که نگاه علمی به پروژه‌های معماری و شهرسازی با رویکرد گردشگری، آغازی برای تحولات نوین در چابهار باشد.

شایان ذکر است، این گروه دانشجویی از 27 مهرماه تا دوم آبان ماه 1402 با حمایت معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری و همکاری پایگاه میراث فرهنگی سواحل مکران می‌همان منطقه آزاد چابهار خواهند بود.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :