امیر مقدم در نشست فعالین اجتماعی مطرح کرد:

پنجره‌ای جدید برای توسعه منطقه آزاد جابهار در حال شکل گرفتن است/ فعالین اجتماعی نخبگان جامعه هستند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در بین فعالین اجتماعی جنوب سیستان و بلوچستان با اشاره به این که رویکرد مردمی بودن در اولویت سازمان است، اظهار داشت: حضور فعالین اجتماعی و مطالبه‌گران، بیان دیدگاه‌ها، انتقادها و نهایتا ارایه پشنهادها موجب عملیاتی شدن این رویکرد خواهد شد.

به گزارش فرینا، امیر مقدم ادامه داد: موجودیت سازمان، کار اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است وکسی از بیرون نمی‌تواند در تحول و غنای فرهنگی منطقه مدیریت کند، این شما فعالین اجتماعی، مطالبه‌گران و مردم هستید که آن را به جهانیان می‌رسانید.

مقدم خاطرنشان کرد: وفاق و همدلی در حال شکل گرفتن است، در فضای امروز منطقه نیاز است در کوتاه مدت و بلند مدت برنامه‌ریزی و با یک سعه صدر آنها را اجرایی کنیم.

**جهانی شدن و اقتصاد بین‌الملل نیاز توسعه منطقه است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره به دو رویکرد جهانی شدن و اقتصاد بین‌الملل گفت: سفره فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ما از غنای بسیار عظیمی برخوردار است و ورود و توجه به اقتصاد بین‌الملل و در نهایت جهانی شدن دور از انتظار نیست.

مقدم افزود: کسی از بیرون برای آبادانی و توسعه منطقه نخواهد آمد و این امر زمانی اجرایی خواهد شد که شما جوانان، فعالین با ارایه راهکار در گرو تشکیل کارگروه‌ها آستین همت بالا بزنید.

**بورسیه دانش آموزان نخبه از دیگر اقدامات مثبت در سازمان است

وی در ادامه با اشاره به رفاه و آموزش افراد جامعه گفت: وجود دبیرستان دانا و توانا فرصتی است برای دانش آموزان نخبه‌ای که در دور دست ترین روستا زندگی می‌کند و در سنوات خیلی دور این فرصت از آنها سلب شده بود و اما امروز با تلاش سازمان می‌توانند بورسیه سازمان شوند و در فضایی آرام و توسعه نگر به تحصیل بپردازند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار افزود: در دانشگاه بین‌المللی منطقه آزاد چابهار رشته‌های مورد نیاز توسعه سواحل مکران اجرایی شده است و از همه مهمتر، دانشجویانی از کشورهای دیگر در حال تحصیل هستند که در نوع خود نوعی تبادل فرهنگی است.

**ایجاد شناگاه و پارک بانوان از دیگر برنامه‌های این سازمان است

مقدم ادامه داد: ایجاد شناگاه بانوان که یکی از نیازهای منطقه بود در حال تکمیل شدن است و بودجه بسیار خوبی هم طی چند روز گذشته بدان اختصاص داده شده است، و انجام این قبیل کارهای ورزشی و اجتماعی در کاهش آسیب های اجتماعی نقش تاثیر گذاری خواهد داشت.

وی با اشاره به این که جمعیت حاشیه نشین در چابهار افزوده شده افزود: روستاهای همجوار چابهار دارای آمار جمعیتی بسیار زیادی می‌باشند و ایجاد پارک بانوان در منطقه حاشیه‌ای کمب از ضروریات می‌باشد.

**توجه به جامعه صیادی توجه به توسعه منطقه

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: با توجه به اینکه جمعیت صیادان این منطقه بسیار زیاد می‌باشد، توجه به این قشر می‌تواند پویایی و اقتصاد این حوزه را متحول کند.

مقدم تصریح کرد: در حوزه صیادی ظرفیت‌های خوبی وجود دارد و ما می‌توانیم در حوزه صادرات آبزیان و به ویژه میگو در سرزمین فرامنطقه‌ای و بین‌الملل حرفی برای گفتن داشته باشیم.

**شروع به کار سینما رسالت نقطه عطف فرهنگی منطقه خواهد بود

وی وجود سالن فرهنگی «کمال خان» را ظرفیتی برای هنرمندان و هنردوستان عنوان کرد و گفت: وجود هنرمندان طراز اول در چابهار نشان از غنای فرهنگی این منطقه می‌باشد و این قشر می‌تواند در بازگویی فرهنگ، اصالت و هنر منطقه به بهترین نحو ممکن ایفای نقش کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار از شروع بکار سینمای رسالت منطقه در آینده نه چندان دور خبر داد و گفت: شروع به کار این سینما نقطه عطفی در تحول فرهنگ این دیار خواهد بود و فعال ساختن این سینما یکی از مطالبات دیرینه مردم و هنرمندان بود.

**ورزشگاه کریکت منطقه آزاد می‌تواند میزبان مسابقات بین‌المللی است

مقدم، ساخت ورزشگاه پیل بند را از نیازهای منطقه عنوان کرد و گفت: این ورزشگاه که در حال آماده سازی و از پیشرفت بسیار خوبی برخوردار است و در آینده می تواند میزبان مسابقات بین‌المللی باشد.

وی سالن ورزشی ورنا را یکی دیگر از پروژه‌های ورزشی شاخص نام برد و گفت: این سالن با استانداردهای بین‌المللی ساخته شده و می‌تواند میزبان مسابقات والیبال، فوتسال، هندبال و حتی کشتی در حد بین‌المللی باشد.

**فعالین اجتماعی نخبگان جامعه هستند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، از فعالین اجتماعی و مطالبه گران به عنوان نخبگان دلسوز جامعه یاد کرد و گفت: این نخبگان با پشنهادات و انتقادات و در نهایت با بسته‌های پشنهادی به صورت کارشناسی در کارگروه‌های مختلف می‌توانند بازوی توانمند سازمان باشند، وی از تمامی فعالین اجتماعی خواست که با ارایه راهکارهای مختلف در زمینه‌های رسانه‌ای، اجتماعی، اقتصادی در قبال مسئولیت‌های اجتماعی در کنار سازمان باشند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :