با هدف میزبانی شایسته از گردشگران صورت می گیرد؛

ارتقای سیما و منظر بندر مسافری شهید ذاکری قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/68087
ساعت 13:02 چهارشنبه 10 آبان 1402
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از برنامه ریزی برای ارتقای سیما و منظر بندر مسافری شهید ذاکری قشم با همکاری معاونت فنی و عمرانی و شرکت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد قشم با هدف میزبانی شایسته از گردشگران خبر داد.

به گزارش فرینا، ادریس راموز در این بازدید که با همراهی سعید اکبریان، معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم همراه بود، ضمن بررسی ظرفیت های بندر مسافری شهید ذاکری قشم گفت: این بندر یکی از پراهمیت ترین مبادی ورودی به جزیره است که نیاز به بازطراحی در سیما و منظر داشته باشد.

راموز ادامه داد: مبادی ورودی معرف و بازتابنده هویت شهر هستند و یکی از مهم ترین معیارهای موثر در جلب نظر گردشگران برای تبدیل شدن به یک بازدیدکننده وفادار محسوب می شوند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم افزود: سالن و محوطه این بندر ظرفیت معرفی جاذبه ها و برندهای گردشگری جزیره را در قالب تابلوها و بیلیوردها را دارد ضمن این که خدمات حمل و نقلی به گردشگران نیز نیاز به ساماندهی و ارتقا دارد.

معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این بازدید با تاکید بر لزوم زمینه سازی برای تحقق توسعه اقتصاد پایدار مردم جزیره گفت: جلوه بصری یکی از موارد جذاب برای ببینده و مسافر است و برای ارتقا سیما و منظر این بندر، چهار شاخصه کالبدی، عملکردی، زیبایی شناختی و بازنمایی هویت شهری باید مدنظر قرار گیرد.

سعید اکبریان، افزود: جزیره قشم با هویت تاریخی و طبیعی غنی یکی از مقاصد اصلی گردشگری کشور است که لازم است این غنای فرهنگی، تاریخی و موقعیت برجسته آن در عناصر بصری مبادی ورودی به گردشگران و مسافران شناسانده شود.

گفتنی است، در این بازدید که در راستای مصوبات جلسه ستاد گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم صورت گرفت، ادریس راموز، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، سعید اکبریان، معاون فنی و عمرانی، عابدین سعادتفر، مدیرعامل شرکت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد قشم، ابراهیم رستم گورانی، مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، علیرضا زارع، مدیر فنی و زیربنایی و حسین علیزاده، مدیر بندر مسافری شهید ذاکری حضور داشتند.

شناسه خبری: 68087

آخرین اخبار

جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟