عبدالملکی:

ماکو نقطه قوت آذربایجان غربی و جایگاه راهبردی در اقتصاد جمهوری اسلامی دارد

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت:‌ماکو یکی از نقاط قوت آذربایجان غربی و یک نقطه راهبردی در اقتصاد جمهوری اسلامی بوده و اثر قابل توجهی در اقتصاد کشور می تواند ایفا کند.

به گزارش فرینا، حجت اله عبدالملکی در حاشیه بازدید ازغرفه منطقه آزاد ماکو در نمایشگاه بین المللی بورس،‌بانک، بیمه، خصوصی سازی و معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور در منطقه آزاد کیش و گفت و گوی خبری افزود:‌ این نمایشگاه  از بزرگترین رویدادهای تأمین مالی و سرمایه گذاری کشور است که در منطقه آزاد کیش برگزار می شود و اغلب بانک ها بیمه ها گروه های ملی هلدینگ ها و شرکت های سرمایه گذاری دراین نمایشگاه حضور دارند .

عبدالملکی با اشاره به حضور فعال مناطق آزاد و ويژه در این نمایشگاه اضافه کرد: ما در کل کشور 850 بسته سرمایه گذاری در مناطق آزاد آماده کرده بودیم که از این میزان 110 بسته متعلق به ماکو می باشد.

وی بیان داشت: منطقه آزاد ماکو یکی از مناطق فعال و خیلی خوب در کشور است و در این نمایشگاه بسته های سرمایه گذاری خودشان را عرضه کرده و با شرکت های سرمایه گذاری و بانک ها مذاکره می کنند.

مشاور رئیس جمهور با اشاره به اینکه خوشبختانه ماکو بطور کلی در جذب سرمایه موفق بوده اظهار داشت: از این 110 بسته پیشنهادی برای سرمایه گذاری، بنابه گفته مسئولین حوزه اقتصادی ماکو حدود 50 بسته وارد فرآیند شده و مشتری مشخص گردیده است و 13 بسته نیز به قرارداد تبدیل شده که امیدواریم تا آخرسال همه این بسته ها به قرارداد تبدیل شوند.

عبدالملکی با بیان اینکه به واسطه مرز بازرگان حجم زیادی از ترانزیت کشور از این منطقه انجام می شود ابراز امیدواری کرد: باجذب سرمایه گذاری این اثر مثبت افزایش پیدا کند.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :