اجرای قانون مدیریت یکپارچه، راهکار توسعه مناطق آزاد کشور

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه یکی از بزرگترین مشکلات مناطق آزاد کشور، عدم اجرای قانون حکمرانی واحد است، گفت: برای بهره مندی فعالان اقتصادی از ظرفیت های این بخش، ماده 65 احکام دایمی توسعه کشور باید اجرایی شود که در آن صورت، شاهد حل بسیاری مشکلات خواهیم بود.

به گزارش فرینا، حسین گروسی در پنل تخصصی «اقتصاد مقاومتی بستر مناسب سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ويژه اقتصادی» در حاشیه رویداد اقتصادی کیش اینوکس 2023  در این نشست تخصصی با حضور مشاور ٰرئيس جمهور و دبیرشورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود:‌اهمیت این موضوع به قدری است که رئیس جمهورمحترم نیز به اجرای کامل ماده 65 تاکید کرده و دستور برخورد با دستگاه های خاطی را داده است.

گروسی با ابراز تاسف از عدم همکاری دستگاههای اجرایی در این مناطق برای واگذاری اختیارات به مدیران منطقه افزود: این بحث تنها در منطقه آزاد ماکو نیست بلکه تمامی مناطق در این خصوص مشکلات دارند و نیازمند اجرایی شدن ماده 65 هستیم.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی بستر مناسبی را برای برنامه‌ریزی‌های جاری و آینده کشور فراهم کرده و این سیاست‌ها چارچوب کلان اقدامات دستگاه‌های اجرایی را برای دستیابی به توسعه پایدار تشکیل می‌دهد.

مشاور رئیس جمهور نیز در این کارگروه با اشاره به‌ چشم‌انداز مثبت جهانی به اقتصاد ایران و اهتمام مدیریت کشور به اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، گفت: این چشم انداز یک فرصت طلایی برای پایان دادن به دوره کندی رشد اقتصادی و ایجاد زمینه مناسب برای رشد باثبات غیرتورمی در طول برنامه ششم فراهم کرده است.

عبدالملکی افزود: تیم اقتصادی دولت باید هم برای تامین مالی رشد هدف‌گذاری کند و هم تلاش گسترده‌ای برای رفع این نگرانی انجام دهد تا منابع را به سمت کسب‌وکارهایی سوق دهد که بخش بیشتری از جامعه از مواهب آن بهره‌مند شوند.

شایان ذکر است 18 پنل تخصصی در حاشیه دومین روز از برگزاری  رویداد کیش اینوکس با حضور فعالان اقتصادی،‌ مدیران مالی،‌بانک، بیمه بورس و مناطق آزاد در مرکز همایش های سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :