بیش از 110 فرصت سرمایه گذاری ماکو در انتظار سرمایه گذاران

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو با اعلام اینکه هدف این سازمان از حضور در رویداد بین‌المللی کیش اینوکس 2023 رونمایی از بسته‌های سرمایه‌گذاری است، گفت: حدود 110 بسته سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد ماکو با داشتن ویژگی‌هایی‌ همچون بی‌نام بودن، اختصاص زمین و انجام استعلامات و مراحل اداری تعریف و آماده سازی شده است.

به گزارش فرینا، حمزه حورسی در یک گفت‌وگوی اختصاصی با رصد اقتصادی با اعلام خبر فوق، اظهار داشت: یکی از ابزارهای جذب سرمایه‌گذار تبیین بسته‌های سرمایه‌گذاری با فرصت‌های جذاب و مزیت‌های ویژه است. با توجه به اینکه ابزار تبلیغاتی در جهت شناساندن و معرفی این طرح‌های سرمایه‌گذاری حضور در نمایشگاه‌ها و برپایی غرفه می‌باشد، بنابراین سازمان منطقه آزاد ماکو با حضور در رویداد مهم بین‌المللی کیش اینوکس 2023 تبلیغ این بسته‌ها و جذب سرمایه‌گذار است.

حورسی تبیین بسته‌های سرمایه‌گذاری فوق را در چندین حوزه بیان کرد و افزود: با توجه به اینکه منطقه آزاد ماکو به عنوان دروازه قدیمی راه ابریشم دارای فرصت‌های زیادی برای سودآوری و تجارت است، در حوزه لجستیک فرصت‌های بسیار زیادی تببین کرده‌ایم که در قالب بسته‌های سرمایه‌گذاری تبیین شد و به سرمایه‌گذاران ارائه می‌گردد.

وی دومین رویکرد منطقه آزاد ماکو که از مزیت‌های بیشماری برای سرمایه‌گذاران برخوردار خواهد بود را بخش گردشگری عنوان کرد و گفت: متاسفانه در حال حاضر گردشگری در این منطقه به دلیل عدم وجود زیرساخت‌های مناسب توسعه نیافته است. به همین منظور، سازمان منطقه آزاد ماکو برای توسعه گردشگری بسته‌های سرمایه‌گذاری را برای ارائه به علاقمندان این بخش تهیه کرده است که در این نمایشگاه به سرمایه‌گذاران معرفی می‌شود.

معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد ماکو، افزود: بزرگترین فرصت موجود در این منطقه آزاد، حوزه ترانزیت است که سازمان منطقه آزاد ماکو با دوبانده کردن جاده‌های ترانزیتی، احداث کمربندی این بخش بالقوه را برای بهره‌برداران اقتصادی به بالفعل تبدیل کرده است. منطقه آزاد ماکو، برای توسعه حوزه ریلی از شهر مرند تا مرز بازرگان که بزرگترین مرز زمینی کشور و فاقد شبکه ریلی می‌باشد، بسته‌های سرمایه‌گذاری را تهیه کرد که در این نمایشگاه در تفاهم‌نامه‌ای به یک شرکت خارجی واگذار خواهد شد. با احداث شبکه ریلی فوق شرق و غرب دنیا متصل خواهد شد. به این صورت که در حال حاضر شبکه ریلی از چین، سرخس تا مرند آذربایجان وجود دارد که با احداث این 200 کیلومتر به شبکه ریلی ترکیه و اروپا اتصال کامل بر این کریدور ترانزیتی انجام می‌گیرد.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :