مشاور فرهنگی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد:

برگزاری جشن کتاب و کودک در قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/68217
ساعت 15:29 سه شنبه 23 آبان 1402
مشاور فرهنگی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و رییس اداره کتابخانه های قشم گفت: جشن کتاب و کودک به مناسبت سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «آینده خواندنی است» با حضور جمعی از کودکان و نوجوانان دانش آموزش قشمی با هدف ترویج فرهنگ مطالعه در کتابخانه اندیشه این شهرستان برگزار شد.

به گزارش فرینا، امینه دریانورد با اعلام این خبر اظهار داشت: هدف از برگزاری این جشن را نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی و ایجاد ارتباط بیشتر دانش آموزان و کودکان جزیره جهانی قشم با کتاب می باشد.
دریانورد ادامه داد: این جشن که با حضور گسترده دانش آموزان و کودکان برگزار شد، شامل برنامه های متنوعی از جمله کارگاه نقاشی، قصه گویی، داستان نویسی، شعر خوانی و مشاعره بود.
به گفته وی، تقدیر از دانش آموزان حافظ قرآن، عضو فعال و کودکان و نوجوانان عضو این کتابخانه که حضوری موفق در برنامه های اجتماعی و علمی داشته اند از دیگر برنامه های این جشن بود.
مشاور فرهنگی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: تعامل و همکاری هرچه بیشتر آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری و کتابخانه می تواند موجب تحولی عظیم در بحث مطالعه و کتابخوانی در این جزیره شود.
بنابراین گزارش، شمار اعضای کتابخانه های عمومی این شهرستان 68 هزار و 745 نفر است که از این تعداد 28 هزار و 81 نفر عضو کودک و 40 هزار و 664 نفر عضو بزرگسال هستند.
155 هزار و 287 نسخه کتاب در 13 کتابخانه روستایی و شهری جزیره قشم وجود دارد که در راستای ترویج فرهنگ مطالعه در اختیار اعضا قرار می‌گیرد.
سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «آینده خواندنی است» از امروز آغاز می شود و تا 30 آبان ادامه دارد و در قشم نیز برنامه های متنوعی برای این هفته درنظر گرفته شده است.

آخرین اخبار

جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟