امضای تفاهم نامه همکاری مشترک دانشگاه تهران و سازمان منطقه آزاد اروند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/68223
ساعت 08:38 چهارشنبه 24 آبان 1402
تفاهم نامه همکاری مشترک با استفاده از ظرفیت ها و امکانات دانشگاه تهران و سازمان منطقه آزاد اروند؛ به منظور ایجاد و راه اندازی پردیس بین المللی علم و فناوری اروند دانشگاه تهران، منعقد شد.

به گزارش فرینا، با حضور علی زارعی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند و سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران و هیأت همراه، از محل احداث و راه اندازی پردیس بین المللی علم و فناوری اروند دانشگاه تهران، بازدید و سپس تفاهم نامه این پروژه علمی به امضای طرفین رسید.

زارعی در این نشست ضمن اعلام خرسندی از حضور دانشگاه بین المللی تهران در منطقه، اظهار داشت: قطعا راه اندازی این پردیس دانشگاهی سر منشأ تحولات مثبت و ارزنده ای خواهد شد.

وی، افزود: توسعه فناوری دانش بنیان از سیاست گذاری های مهم سازمان منطقه آزاد اروند است که با حضور دانشگاه تهران شاهد پیشرفت کمی و کیفی، علمی و فرهنگی در منطقه خواهیم بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند تعاملات پیش رو را موجب شکوفایی علمی در منطقه دانست و گفت: جانمایی این دانشگاه در مینو شهر اتفاق خجسته ای برای رشد و توسعه این شهر خواهد بود و بدون شک مردم منطقه از آن منتفع خواهند شد.

زارعی همجواری با کشورهای حوزه خلیج فارس و بویژه عراق را یک امتیاز برای اروند عنوان کرد و افزود: یکی از سیاست های پیش ارائه راهبردایی برای جذب دانشجو از کشورهای همسایه خواهد بود که با تبادلات علمی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی ایجاد شده نقش اثر گذاری در توسعه پایدار منطقه خواهند داشت.

آخرین اخبار

جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟