راه اندازی مرکز آموزش زبان فارسی دهخدا در منطقه آزاد اروند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/68224
ساعت 08:40 چهارشنبه 24 آبان 1402
رییس دانشگاه تهران در مراسم امضای تفاهم نامه و احداث پردیس بین المللی علم و فناوری در منطقه آزاد اروند، گفت: ایجاد و راه اندازی مرکز آموزش زبان فارسی دهخدا (دانشگاه تهران) با توجه به پیش نیاز زبان فارسی برای دانشجویان خارجی با رویکرد بین المللی و اولویت کشور همسایه عراق، انجام خواهد گرفت.

به گزارش فرینا، سید محمد مقیمی هدف از ایجاد پردیس علم و فناوری را در راستای شعار دانشگاه تهران؛ دانشگاه کارآفرین و مسئولیت پذیر دانست؛ که بخشی از این شعار در ساختار پردیس علم و فناوری محقق خواهد شد و افزود: پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در جهت شکل گیری شرکت های دانش بنیان و واحدهای فن آور در منطقه آزاد اروند خواهد بود که پشتیبان و حامی آن، دانش استاید دانشگاه است.

مقیمی، دانشگاه تهران را دانشگاهی تمدن سازعنوان کرد و افزود: برای تحقق این مهم ارتباط صنعت و جامعه نیز در راستای محرومیت زدایی به عنوان یک اصل در حال اجرا است.

وی، آموزش زبان فارسی را بعنوان پیش نیاز برای دانشجویان بین المللی مهم ارزیابی کرد و گفت: ایجاد و راه اندازی مرکز آموزش زبان فارسی دهخدا (دانشگاه تهران) با توجه به پیش نیاز زبان فارسی برای دانشجویان خارجی با رویکرد بین المللی و اولویت کشورهمسایه عراق، خواهد بود.

رئیس دانشگاه تهران افزود: تلاش داریم در یک بازه زمانی چهار ساله واحدهای فن آور و دانش بنیان دانشگاه تهران را از 190 واحد، به 2 هزار واحد افزایش دهیم.

شناسه خبری: 68224

آخرین اخبار

جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟