معرفی یکی از روستاهای برجسته استان خوزستان به سازمان جهانی گردشگری

مدیر کل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مراسم افتتاحیه اولین همایش گردشگری سبز در استان خوزستان، گفت: با توجه به شاخص‌های ویژه و منحصر به فرد استان خوزستان در حوزه گردشگری، یکی از روستاهای برجسته این استان به سازمان جهانی گردشگری معرفی خواهد شد.

به گزارش فرینا، سید مصطفی فاطمی، ایران را یکی از سه کشور دارای روستای گردشگری جهانی معرفی کرد و گفت: بر اساس شاخص‌های سازمان توسعه جهانگردی در خصوص معرفی بهترین روستاهای گردشگری به دنیا، روستاها از نظر توسعه زیرساخت، پایداری، هم‌زیستی با محیط‌ زیست و حفظ فرهنگ بومی در کنار زنجیره گردشگری ارتقا خواهند یافت.

فاطمی با اشاره به اینکه هشت روستای کشور با قابلیت‌های گردشگری به سازمان جهانی گردشگری معرفی خواهند شد، اظهار داشت: با توجه به شاخص‌های منحصر به فرد استان خوزستان در حوزه گردشگری، یکی از روستاهای شاخص این استان نیز به سازمان جهانی گردشگری معرفی خواهد شد.

وی، نقش مردم در توسعه این روستاها را مهم ارزیابی کرد و افزود: در صورتی که حکمرانی محلی نیز موافق با توسعه گردشگری باشد و زیرساخت‌های لازم برای حضور در مجامع جهانی مورد توجه قرار گیرد، نقش مردم در این راستا بسیار اثرگذار خواهد بود.

وی با تاکید براینکه صدور مجوزهای گردشگری کشاورزی در کل کشور رشد قابل قابل قبولی داشته است، گفت: هم اکنون 200 مجموعه گردشگری کشاورزی در کشور وجود دارد و معرفی شهرهای مکمل سفر به عنوان محورهای جدید گردشگری نیز مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر کل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران، تصریح کرد: طبیعت گردی، پرنده‌نگری و موضوع حیات وحش منطقه آزاد اروند در همایش ملی گردشگری مورد توجه قرار گرفته که امیدواریم این مهم به توسعه گردشگری با محور طبیعت‌گردی در استان منجر شود.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :