منطقه آزاد اروند در حوزه گردشگری منحصر به فرد است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/68284
ساعت 09:53 شنبه 4 آذر 1402
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، گفت: منطقه آزاد اروند در حوزه گردشگری منحصر به فرد است.

به گزارش فرینا، حجت الاسلام والمسلمین هادی زرشناس در آئین افتتاحیه اولین همایش گردشگری سبز در استان خوزستان ضمن خوشامدگویی به مهمان های حاضر در این رویداد، اظهار داشت: جاذبه های طبیعی، موزه ها، صنایع دستی، روستاها، بازارها و یادمان های مهم دفاع مقدس، گذرگاه پیاده روی اربعین حسینی و دسترسی به حمل و نقل ترکیبی در منطقه آزاد اروند این منطقه را به لحاظ گردشگری بسیار ویژه و منحصر به فرد نموده.

حجت الاسلام والمسلمین زرشناس تصریح کرد: این منطقه برای رسیدن به جایگاه مطلوب خود، مسیر بسیار طولانی را می‌بایست در کم ترین زمان طی کند.

وی، حضور شرکت‌های گردشگری در اولین همایش گردشگری سبز خوزستان را زمینه ساز رسیدن اروند به اهداف خود در حوزه گردشگری دانست و افزود: امیدواریم به زودی مردم منطقه شاهد توسعه اقتصادی منطقه از مسیر گردشگری باشند.

**خوزستان جاذبه گردشگری خاصی برای گردشگران داخلی و خارجی است

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خوزستان ضمن بیان پیشرفت 80 درصدی برنامه جامع گردشگری دریایی استان خوزستان که در آینده نزدیک رونمایی خواهد شد، گفت: خوزستان به عنوان بهشت باستانی با پنج بافت تاریخی، سه اثر جهانی و سه هزار اثر ثبت ملی، جاذبه گردشگری خاصی برای گردشگران داخلی و خارجی است که برخی از این آثار به خصوص جاذبه طبیعی کمتر مورد توجه قرار گرفتند.

محمدحسین ارسطوزاده با تأکید بر اینکه آبادان و خرمشهر از دیرباز بعنوان منطقه گردشگری، شهره بوده اند اذعان داشت: بی تردید با برنامه‌ریزی مناسب در منطقه آزاد اروند و تشکیل شورای مشورتی شاهد آینده خوبی برای رونق گردشگری این منطقه خواهیم بود.

اولین همایش گردشگری سبز در استان خوزستان از امروز یکم آذر ماه به مدت دو روز با برگزاری نشست تخصصی کارشناسان طبیعت گردی سراسر کشور و با محورهای روستاهای جهانی گردشگری، پاسداشت روز ملی پرنده نگری، گردشگری در مناطق تالابی، نشست کمیته طبیعت گردی و گردشگری نجوم در محل سازمان منطقه آزاد اروند در حال برگزاری است.

آخرین اخبار

جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟