با حضور مدیران وزارت میراث فرهنکی، گردشگری و صنایع دستی راه‌های توسعه گردشگری اروند بررسی شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/68285
ساعت 10:16 شنبه 4 آذر 1402
سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، گفت: در نشست با مدیران وزارت میراث فرهنکی،گردشگری و صنایع دستی، راه‌های توسعه گردشگری منطقه آزاد اروند بررسی شد.

به گزارش فرینا، غلامرضا خلیلی‌نیا، افزود: همزمان با برگزاری نخستین همایش گردشگری سبز در منطقه آزاد اروند، اتفاقات خوبی در حضور مدیران وزارتخانه متبوع رخ داده است که می‌تواند اروند را در آینده نزدیک به یکی از مقاصد تورهای گردشگری بدل کند.

خلیلی‌نیا با بیان اینکه توافق‌نامه‌ای در راستای ایجاد تحول در حیطه گردشگری اروند میان وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی با سازمان منطقه آزاد اروند ایجاد شد، گفت: این تفاهم نامه امکان معرفی بیشتر ظرفیت‌های گردشگری در شهرهای آبادان و خرمشهر را به گردشگران، دفاتر مسافرتی و تور‌های گردشگری را فراهم می‌آورد.

وی، با اشاره به وجود ظرفیت‌های بکر گردشگری در حیطه دفاع مقدس، طبیعت‌‌گردی، بوم‌گردی، گردشگری غذا و..‌ در منطقه آزاد اروند،تصریح کرد: بر همین اساس در نشست با مدیران وزارتی،استانی منطقه و شهرستانی حیطه گردشگری، مقرر شد تا در راستای ساماندهی مسافران عراقی که مرز شلمچه را برای تردد انتخاب می‌کنند، ایستگاه راهنمای گردشگر در پایانه مرزی شلمچه راه‌اندازی شود.

سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به راه‌اندازی مرکز اطلاع‌رسانی شلمچه و تلفیق آن با قرارگاه دائمی اربعین حسینی در این پایانه مرزی، گفت: در این خصوص نشست B 2 B (بازاریابی و برندسازی در صنعت گردشگری) در خصوص هماهنگی بیشتر دفاتر مسافرتی در استان‌های تهران، البرز و خوزستان پیرامون معرفی ظرفیت‌های تورگردانی منطقه آزاد اروند در حیطه‌های مختلف و در گستره جغرافیایی استان خوزستان در محل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار خواهد شد.

خلیلی‌نیا افزود: ‌راه‌اندازی مراکز معرفی قابلیت‌های صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی منطقه آزاد اروند در استان‌های همجوار در کشور عراق پیرامون معرفی ظرفیت‌های گردشگری و تورگردانی در منطقه آزاد اروند، از دیگر بندهای این توافق‌نامه بود.

وی، یادآور شد: در این نشست مقرر شد تا تورگردانان حاضر در نخستین همایش گردشگری سبز که به میزبانی منطقه آزاد اروند برگزار شد، نسبت به معرفی توانایی‌های بالقوه و بالفعل منطقه آزاد اروند اقدام و ظرف 20 روز آینده فرآیند ثبت‌نام تورهای گردشگری اروند را آغاز و متعاقباً گزارش آن را در مدت دو ماه آینده به مقامات عالی وزارتی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ارائه دهند.

سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه اخذ و صدور مجوزهای گردشگری سلامت به داخل منطقه آزاد اروند تفویض گردید، خاطرنشان کرد: مهیاسازی اقدامات لازم در راستای برگزاری نخستین کنگره علمی گردشگری دفاع مقدس در اسفندماه سال جاری به میزبانی منطقه آزاد اروند و تهیه و تامین خودرو‌های جمعی مخصوص گردشگران توسط سازمان منطقه آزاد اروند در راستای تسهیل در تردد گردشگران در اماکن گردشگری منطقه آزاد اروند، دیگر مصوبات این نشست بود که قابلیت پیگیری و اجرا یافته است.

شناسه خبری: 68285

آخرین اخبار

جغرافیای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، میراث دار فرهنگ ثروت آفرینی است
اولین ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
نشست ملی مدیران روابط عمومی و امور بین الملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور
تورهای بازدید از صنایع و بخش‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود
حضور منطقه آزاد اروند در رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران

یادداشت

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
معرفی یکهزار بسته سرمايه‌گذاری با هدف جذب سرمايه گذاری خارجی در هند
چرا ماکو، سرزمین چهارسو؟