در پنجمین رویداد نوآوری روستایی قشم؛

قشم میزبان 2 میلیون گردشگر تا پایان سال 1402

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور در پنجمین رویداد قشم بوم گفت: با برنامه های تدارک دیده شده از سوی معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، این جزیره قطعا امسال میزبان 2 میلیون گردشگر می شود.

به گزارش فرینا، محمدفرزاد میرزایی قلعه در پنجمین رویداد نوآوری روستایی قشم به میزبانی روستای دیرستان و اسکله گردشگری کندالو افزود: قشم با داشتن 164 جاذبه و 19 مقصد گردشگری، همسایگی با چند کشور حوزه خلیج فارس و مهم تر از همه برخورداری از برند ژئوپارک جهانی، ویژگی های منحصربفردی برای توسعه گردشگری خارجی دارد.

میرزایی قلعه، قشم بوم را الگوی موفقی برای گام دومی کردن صنعت گردشگری دانست و افزود: نقطه عطف قشم بوم که می تواند برندی برای جزیره در عرصه جذب گردشگر باشد، حضور و مشارکت مردم قشم در بطن رویداد است که امیدآفرینی و نشاط را در جامعه محقق کرده است.

پنجمین رویداد قشم بوم در روستای دیرستان با پاکسازی ساحل آغاز شد و با بازدید از جاذبه طبیعی، کوه فسیلی کالینگی، نخلستان‌ها و موزه مردم شناسی این روستا ادامه یافت.

برپایی بازی دارتوپا با حضور کودکان، نوجوانان و جوانان روستا، برپایی جشنواره خوراک و صنایع دستی، اجرای موسیقی های عَضوا، زاگَر، عودنوازی، دُهُل و همخوانی و اَناشید در راستای احیا و معرفی میراث ناملموس این منطقه از دیگر برنامه های این رویداد بود.

سِوِندبافی، کُلگِر بافی و معرفی شاشَک(نوعی قایق) در کنار رونمایی از لباس ناخدایان قایق‌های اسکله گردشگری کندالو و تقدیر از سه ناخدای نمونه این اسکله، حضور جامعه معلولان کارآفرین و دختران مدرسه هنرهای زیبای قشم با بوم های نقاشی الگوبرداری شده از عکس های روستای دیرستان، بخش های متنوع دیگر این نوآوری روستایی بود.

پنجمین رویداد قشم بوم به میزبانی مردم روستای دیرستان، با حضور عادل پیغامی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، محمدفرزاد میرزایی قلعه، مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور، ادریس راموز، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از مشاوران، مدیران و کارشناسان این سازمان در کنار گردشگران و ساکنان جزیره، برگزار شد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :