مشروح سفر دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور به منطقه آزاد اروند

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی در سفری یک‌روز از منطقه آزاد اروند بازدید کرد.

به گزارش فرینا، حجت الله عبدالملکی، روز سه‌شنبه هفتم آذرماه از طریق فرودگاه بین‌المللی آیت‌الله جمی آبادان، وارد منطقه آزاد اروند شد.

عبدالملکی در بدو ورود، به پایگاه دریایی شهدای تکاور خرمشهر رفت و در صبحگاه مشترک این پادگان که به مناسبت روز پاسداشت نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، شرکت کرد و پیرامون قدرت نظامی و جایگاه امنیت در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، به سخنرانی پرداخت.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی کشور، به همراه مدیرعامل، معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد اروند، سپس به شهرک صنعتی خرمشهر رفت و از دو واحد تولیدی فعال در سایت صنعتی منطقه آزاد اروند، بازدید به عمل آورد.

بازدید از آبراه اروند از طریق اسکله بندر تجاری خرمشهر، بخش دیگری از سفر مشاور رئیس جمهور به منطقه آزاد اروند بود.

افتتاح قرارگاه دائمی اربعین حسینی به دبیری منطقه آزاد اروند، از دیگر برنامه‌های دکتر عبدالملکی در سفر به شهرهای آبادان و خرمشهر بود.

بر همین اساس، منطقه آزاد اروند عهده‌دار دبیری قرارگاه دائمی اربعین حسینی مناطق آزاد کشور شد.

برگزاری نشست ستاد جهش سرمایه‌گذاری و صادرات منطقه آزاد اروند به ریاست دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی کشور، بخش دیگری از سفر یکروزه دکتر عبدالملکی به خطه اروند بود.

حضور در صدا و سیمای مرکز آبادان و شرکت در ویژه برنامه بازتاب در راستای پاسخگویی به سؤالاتی پیرامون آخرین فعالیت‌های منطقه آزاد اروند در شهرهای آبادان و خرمشهر و همچنین سیاست‌های دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی، از دیگر اقدامات صورت گرفته در این سفر یکروزه بود.

ضیافت خانواده شهداء بخش دیگری از سفر مشاور رئیس جمهور به منطقه آزاد اروند بود. دکتر عبدالملکی با حضور در منزل شهیدان پرورش، با پدر و مادر این سه شهید دوران دفاع مقدس، دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیدار با مدیرعامل و سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان، نماینده منطقه آزاد اروند و سومین سهمیه استان خوزستان در لیگ برتر فوتبال ایران، از دیگر برنامه‌های مشاور رئیس جمهور در سفر یک روزه به منطقه آزاد اروند بود.

مشاور رئیس جمهور در این دیدار از آخرین وضعیت طلایی‌پوشان، کسب اطلاع کرد.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :