مشاور رئیس جمهور خبر داد:

150 بسته سرمایه گذاری جدید در نمایشگاه اوراسیا رونمایی می شود

مشاور رئیس جمهور و دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: 150 بسته سرمایه گذاری جدید مناطق آزاد و ویژه اقتصادى در دومین نمایشگاه اوراسیا رونمایی می شود که در اینصورت تعداد بسته های سرمایه گذاری به 1000 بسته میرسد.

به گزارش فرينا، حجت اله عبدالملکی در نشست بررسی تقاضاهای سرمایه گذاری از ابتدای سال تا کنون در منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه ماموریت اصلی ما جذب سرمایه گذاری است افزود: ما 6 وظیفه اصلی بر اساس اسناد بالادستی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی داريم که ریشه همه آنها تولید و سرمایه گذاری است.

عبدالملكى با بيان اينكه امسال تمرکز ما جهش در سرمایه گذاری بود افزود: علیرغم اینکه  جایگاه مناطق آزاد و ويژه اقتصادى در سطح ملی در حوزه سرمایه کذاری ممتاز است ولی هنوز بیش از 10 درصد ظرفیت مناطق برای سرمایه گذاری استفاده نشده است .

وى اظهارداشت: یک سوم صادرات غیرنفتی کشور از این مناطق انجام مى شود، 2500 شرکت در این مناطق مستقرند و بیش از 70 درصد ترانزیت کشور از این مناطق صورت مى گيرد.

مشاور رئيس جمهور با اشاره به اينكه مناطق آزاد و ویژه اقتصادى كشور، حدود 10 درصد اقتصاد ایران هستند، گفت: با توجه به پتانسيلى كه در اين مناطق وجود دارد میتوانیم با سرمايه گذارى صحيح به 30 تا 40 درصد اقتصاد ایران برسیم.

عبدالملكى در ادامه از رونمايى 1000 بسته سرمايه گذارى در مناطق آزاد و ويژه اقتصادى خبر داد و افزود: همزمان با برگزارى نمايشگاه تخصصى اوراسيا كه از 13 تا 16 آذرماه در مركز نمايشگاه بين المللى تهران برگزار مى شود از  150 بسته سرمايه گذارى ديگر به ارزش 17 میلیارد دلار معرفى خواهد شد.

وى اضافه كرد: با عرضه بسته های سرمایه گذاری در نمایشگاه ها و فضاهای اطلاع رسانی، حدود 230 هزار میلیارد تومان تقاضای سرمایه گذاری در مناطق آزاد كشور شکل گرفته است.

دبير شورايعالى مناطق آزاد و ويژه اقتصادى گفت: امسال 5 نمایشگاه خارجی در  كشورهاى ارمنستان، چین، روسیه  و 2 نمایشگاه در کردستان عراق برگزار شد و یک رویداد بین المللی هم در هند برای روزهای آینده برنامه ریزی شده است. 

عبدالملكى در پايان افزود: تمام تلاش ما این است تا پایان سال این سرمایه گذاری ها به عقد قرارداد و آغاز اجرای طرح منجر شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :