اعلام آمادگی سفیر بلاروس برای همکاری در حوزه لجستیک، معدن و تجارت منطقه آزاد ماکو

سفیر بلاروس گفت: پیرو تفاهم نامه قبلی با دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد،‌ برای همکاری در زمینه لجستیک، معدن و تجارت منطقه آزاد ماکو آماده ایم

به گزارش فرینا،‌ دیمیتری کالتسوف سفیر بلاروس با حضور در غرفه منطقه آزاد ماکو و در دیدار با حسین گروسی در سومین روز نمایشگاه بین المللی اوراسیا با اشاره به ظرفیت های منطقه آزاد ماکو افزود:‌ در این راستا در نظر داریم تفاهم نامه ای با منطقه آزاد ماکو با محوریت لجستیک،‌ تجارت و معدن به امضا برسانیم.

وی افزود: در کنار مناسبات تجاری و اقتصادی افزایش ارتباطات علمی و گردشگری بر اساس علاقه‌مندی که وجود دارد نیز باید افزایش یابد.

سفیر بلاروس اظهار کرد: روابط بین 2 کشور به طور فعال در تعاملات بین المللی نیز وجود دارد و این در حالی است که در سال گذشته میلادی تبادل تجاری بین 2 کشور به میزان سه برابر افزایش پیدا کرده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو نیز گفت: از آنجایی که بلاروس توانمندی های قابل توجهی در حوزه ترانزیت و حمل نقل و معدن دارد، فعالیت مشترک در این حوزه در منطقه آزاد ماکو می تواند مورد توجه سرمایه گذاران قرار گیرد.

وی با اشاره به تلاش روزافزون این منطقه برای توسعه جذب سرمایه داخلی و خارجی در منطقه گفت: به همین منظور، یک ماه قبل نیز با معاون اقتصادی منطقه آزاد مینسک تفاهم نامه همکاری امضا کردیم.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :