چابهار با واردات دام از برزیل به هاب گوشت قرمز تبدیل می‌شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزادچابهار گفت: چابهار با واردات دام از برزیل می تواند به هاب دام زنده و گوشت قرمز کشور تبدیل شود که در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده است.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، امیر مقدم در نشست با سفیر ایران در برزیل اظهار کرد: در نتیجه مذاکرات انجام شده مقرر شد گزارش تازه‌ای درخصوص واردات دام زنده از برزیل برای تبدیل چابهار به هاب منطقه‌ای دام و گوشت تهیه و ارائه شود.

مقدم در خصوص ظرفیت‌های بندرچابهار افزود: امروز در بندر چابهار انواع کشتی‌ها و اقیانوس پیماها هم می‌توانند پهلوگیری کنند که هم‌اکنون خطوط کشتیرانی از بنادر چین، هند و امارات متحده عربی به بندر چابهار برقرار است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بندر چابهار برای واردات انواع کالا به ویژه دام زنده افزود: زیرساخت بعدی که درصدد انجام و تکمیل آن برای تامین گوشت قرمز کشور و عرضه آن هستیم، صنایع بسته بندی و سردخانه هست که با این تدبیر می‌توان گوشت گرم را جایگزین گوشت منجمد کنیم. همچنین در کنار این عمل می‌توانیم صنایع پر رونقی مثل پوست و ژلاتین را هم داشته باشیم که اشتغال بالایی را نیز ایجاد می‌کند.

**چابهار با واردات دام از برزیل به هاب گوشت قرمز تبدیل می‌شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، ظرفیت‌های منطقه آزاد چابهار در بخش‌های مختلف و اینکه بندر چابهار از ویژگی‌ها و قوانین مناطق آزاد برخوردار هستند را به سفیر ایران در برزیل ارائه داد.

سفیر جدید ایران در برزیل پیش از عزیمتش با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار دیدار و گفتگو کرد.

عبدالله نکونام قدیری افزود: محور این گفت‌وگو همکاری‌های چابهار و برزیل در خصوص سرمایه‌گذاری برای ایجاد هاب منطقه‌ای از طریق واردات دام زنده است که با مذاکره‌های انجام شده مقرر شد محور همکاری واردات دام‌ زنده از برزیل و تأمین گوشت قرمز کشور باشد.

نکونام قدیری گفت: بندر چابهار با زیرساخت‌های مناسب و تجهیزات استراتژیک و با امکان پهلوگیری انواع کشتی‌ها، بندری با شرایط متناسب برای واردات دام زنده به ایران است و می‌توان از این فرصت برای تامین گوشت قرمز کشور بهره برد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :