توسعه سرمایه گذاری هند در بخش فولاد در مناطق آزاد ایران

حجت الله عبدالملکی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در سفر به کشور هندوستان با یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های تولید محصولات فولادی در این کشور دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش فرینا، این گروه تولیدی، حدود یازده میلیون تن تولید انواع محصولات فولادی را برعهده دارند و در حوزه تولید انرژی برق از جمله شرکت‌های معتبر و بزرگ در کشور هند محسوب می شوند.
با توجه به هزینه های پایین تولید و سهولت کسب و کار، واردات و صادرات و زیرساخت‌های مناسبی که در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران از جمله منطقه آزاد چابهار وجود دارد این گروه تولیدی علاقمندی خود را برای سرمایه‌گذاری در حوزه تولید محصولات پایین دستی فولاد در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران اعلام کردند.
حجت الله عبدالملکی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی هم در این دیدار ضمن معرفی 1000 بسته سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران گفت: تعاملاتی با کشور عمان برای ایجاد منطقه آزاد مشترک در مرز عمان و یمن صورت گرفته است، که با راه‌اندازی این منطقه امکان استفاده از بازار یمن که به زودی بحث بازسازی آن آغاز خواهد شد می‌توانند با سرمایه‌گذاری و استفاده از ظرفیت‌های موجود در این مناطق در زمینه تولید محصولات فولادی پایین‌دستی و صادرات به یمن از طریق منطقه آزاد مشترک بهره‌مند شوند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :