مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون عنوان کرد:

راه اندازی و توسعه کریدور شرق از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون گفت: راه اندازی و توسعه کریدور شرق از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 به گزارش فرینا، مریم قویدل در حاشیه نخستین نشست کارگروه توسعه کریدور شرق در منطقه آزاد چابهار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کریدورهای حمل و نقلی جاده‌ای شریان‌های حیاتی در کالبد اقتصاد هستند و از جمله مهم‌ترین پیش نیازهای پیشرفت تلقی می‌شوند.

قویدل گفت: راه‌اندازی و توسعه کریدور شرق از منظر بین‌المللی می‌تواند زمان، هزینه و دسترسی کشورهای شرق و جنوب شرق آسیا به منطقه آسیای میانه را به شکل قابل توجهی کاهش دهد.

وی افزود: توسعه پایدار مناطق محروم شرق کشور و افزایش نقش و سهم کشور در ترانزیت کالا و حمل و نقل بین المللی از اصلی‌ترین اهداف توسعه کریدور در شرق کشور است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون افزود: ایجاد مزیت‌های رقابتی در کریدور شرق برای فعالیت ترانزیتی و حمل و نقل، جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی و استانداردسازی، ساده سازی و هماهنگ سازی قواعد و تشریفات گمرکی از راهبردهای توسعه کوریدور شرق کشور است.

قویدل خاطرنشان کرد: توسعه نامتوازن حلقه‌های زنجیره کریدور شرق، وجود حلقه‌های مفقوده در زنجیره زیرساخت‌های کریدور و ناشناخته بودن کریدور شرق در نزد تاجران بین‌المللی و شرکتهای حمل و نقل خارجی از موانع و چالش‌های پیش روی توسعه کریدور شرق است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :