رئیس سازمان هواپیمایی کشوری:

فرودگاه بین المللی پیام مجموعه‌ای كامل از فرصت‌ها در حوزه صنعت هوایی است

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه صنعت هوایی پیام در اسفند 1402 به میزبانی فرودگاه بین‌المللی پیام گفت: این فرودگاه با بهره‌مندی از ظرفیت‌هایی از جمله کارگو، وجود مراکز آموزش خلبانی، مسافری و برخورداری از باند پروازی استاندارد به عنوان یک فرصت و ظرفیت کامل در حوزه هوانوردی شناخته می‌شود.

به گزارش فرینا، محمد محمدی بخش در نشستی با خبرنگاران افزود: همچنین استفرار شرکت‌های دانش بنیان در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام موجب شده تا شاهد وجود مجموعه‌ای کامل که تمام زنجیره صنعت هوانوردی را در خود فرا‌گرفته است باشیم.

محمدی بخش با بیان اینکه بهره مند بودن از چنین ظرفیت‌هایی موجب شد تا پیام برای راه اندازی نمایشگاه صنعت هوایی انتخاب شود تصریح کرد: پس از برگزاری جلسات و نشست‌های متعدد به این نتیجه رسیدیم که نمایشگاه صنعت هوایی به میزبانی پیام و در پایان اسفندماه انجام شود.

وی در ادامه با بیان اینکه برگزاری نخستین نمایشگاه صنعت هوایی پیام در واقعی پیامی مهم برای دنیا در بردارد اظهار داشت: صنعت هوایی کشورمان با وجود تحریم‌های ناجوانمردانه دشمنان امروز با تکیه بر توان متخصصان داخلی و توسعه رابطه صنعت و دانشگاه به مرحله ای رسیده که نه تنها زمینگیر نشده بلکه به دستاوردهای زیادی نیز دست یافته و همین پیام مهمی است که در نمایشگاه پیام به تمام دنیا نشان خواهیم داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به دعوت از کشورهایی برای شرکت در نمایشگاه صنعت هوایی پیام گفت: تعدادی از کشورها برای شرکت در این نمایشگاه ابراز علاقمندی کرده و به جرات می توان گفت که نمایشگاه پیام در سطح بسیار بالایی برگزار خواهد شد.

نخستین نمایشگاه صنعت هوایی پیام از 16 تا 19 اسفندماه سالجاری در فرودگاه بین‌المللی پیام برگزار خواهد شد.

 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :