برگزاری آئین اختتامیه هفتمین همایش بین المللی «روایت راهیان» در منطقه آزاد اروند

آیین اختتامیه هفتمین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین، «روایت راهیان» در سالن همایش های منطقه آزاد اروند برگزار و از 200 گروه نمایشی که در 5 مرزمشترک با کشور عراق هنرنمایی کردند، تقدیر شد.

به گزارش فرینا، در این مراسم که با حضور مسئولین کشوری و استانی برگزار شد، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند ضمن اشاره به اینکه هفتمین همایش بین‌المللی «روایت راهیان» همزمان با ایام اربعین حسینی در دو بخش ایران و عراق و با رویکرد نذر فرهنگی از سوی گروه‌های هنری برگزار شد، اظهار داشت: این همایش با استقبال گسترده زائران اربعین حسینی در مرزهای شلمچه، چذابه، مهران، باشماق، خسروی و نیز در بین مسیر نجف اشرف تا کربلا اجرا شد.

حجت الاسلام والمسلمین هادی زرشناس افزود: سال 1395 این حرکت با 50 هنرمند آغاز و اینک بیش از 200 هنرمند آئینی در بخش های سرود، نمایش، تعزیه (عربی، فارسی، ترکی،)، نقالی، پرده‌خوانی و مرثیه سرایی به زبان‌های عربی و فارسی به اجرای برنامه پرداختند.

وی برپایی موکب فرهنگ و هنر منطقه آزاد اروند در گذرگاه مرزی شلمچه را یک اتفاق کم نظیر در اربعین امسال دانست و گفت: در موکب فرهنگ و هنر اروند که با همکاری حوزه هنری برقرار شد؛ نزدیک به 60 گروه هنری برای اولین بار به مدت بیست شب به ایفای برنامه و روایت حرکت عاشورا برای زائرین ابا عبدالله پرداختند که انعکاس بسیار مثبتی در پی داشت.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در این مراسم با توجه به فرا رسیدن ایام فاطمیه، به ذکر مصیبت فاطمه الزهراء سلام الله علیها نیز پرداخت.

در پایان این مراسم که به همت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری و با مشارکت حوزه هنری استان خوزستان و معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد، هنرمندان و عوامل اجرایی این رویداد فرهنگی هنری مورد تجلیل قرار گرفتند.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :