برگزاری همایش «بانوی علوی نشان» در منطقه آزاد اروند

موکب فرهنگی و رسانه‌ای مناح با همکاری کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین و سازمان منطقه آزاد اروند؛ همایش «بانوی علوی نشان» واکاوی جهاد تبیین در سیره فاطمی و زینبی با محوریت اربعین حسینی را برگزار کرد.

به گزارش فرینا، همایش «بانوی علوی نشان» با حضور مسئولین و فعالین فرهنگی ایران و عراق در محل سازمان منطقه آزاد اروند برگزار و موضوعاتی نظیر تبیین الگوی فعالیت اثرگذار، اهمیت فعالیت‌های فرهنگی و هنری آگاهی بخش و موثر در مراسم اربعین و بررسی فعالیت مشترک موکب فرهنگی و رسانه‌ای «مناح» ایران و موسی بن جعفر(ع) عراق در زیارت اربعین بعنوان یک الگوی کار فرهنگی مشترک موفق، مورد بحث قرار گرفت.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در این همایش رویداد بزرگ اربعین حسینی را یک اتفاق مهم برای منطقه دانست و افزود: مدیریت فعلی سازمان منطقه آزاد اروند در مبحث اربعین و در ابعاد مختلف فرهنگی و زیرساختی ورود قاطعانه و شبانه روزی نمود که ماحصل آن تحول جدی در گذرگاه مرزی شلمچه در اربعین امسال بود.

حجت الاسلام والمسلمین هادی زرشناس همدلی و هم افزایی همه دستگاه های اجرایی و مرتبط و حرکت های مردمی را عامل هرچه باشکوه تر برگزاری اربعین 1402 در مرزشلمچه دانست و گفت: در اربعین سال‌جاری موکب فرهنگ و هنر با 26 غرفه در شلمچه و نقطه صفر مرزی برپا شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به ثبت روستاهای گردشگری اربعین، خاطرنشان کرد: روستاهای گردشگری اربعین در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر شناسایی و به زودی ثبت فرهنگی خواهند شد و در ایام اربعین پذیرای زائران خواهندبود.

در این همایش که از بخش های مختلفی همچون سخنرانی تبیینی، اجرای گروه سرود زهراییون و نوحه و روضه خوانی برخوردار بود؛ از فعالان فرهنگی اربعین منطقه آزاد اروند و 20 موکب‌ فرهنگی در استان بصره عراق و مرز شلمچه تقدیر شد.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :