طرح عام‌المنفعه منطقه ویژه اقتصادی سرخس ویژه سرمایه‌گذاران خرد

آستان قدس رضوی در کنار طرح‌های عام‌المنفعه و سرمایه‌گذاری‌هایی که در این سال‌ها برای حمایت از مردم منطقه محروم سرخس انجام داده، به تازگی نخستین طرح سرمایه‌گذاری عام‌المنفعه را در منطقه ویژه اقتصادی سرخس کلید زده است تا با جذب سرمایه‌گذاران خرد، علاوه‌بر تکمیل زیرساخت‌های این منطقه در راستای چابک‌سازی فعالیت‌های تجاری و ترانزیت کالا در شرق کشور، به محرومیت‌زدایی و رشد اقتصادی مردم سرخس کمک کند.

به گزارش فرینا، حدود سه دهه از فعالیت آستان قدس رضوی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس می‌گذرد و در این مدت اقدامات متعددی در راستای توسعه خدمت‌رسانی این آستان برای تحقق محرومیت‌زدایی و کمک به رشد اقتصاد ملی صورت گرفته است که ثمرات آن نه تنها برای مردم سرخس، بلکه کل کشور مشهود بوده است.

منطقه ویژه اقتصادی سرخس به تازگی طرحی با نام «تامین مالی خرید و فروش سوزن ریل راه آهن» را روی سکوی تامین مالی جمعی رضوی قرار داده که با جذب سرمایه‌گذاران خرد، ضمن توسعه هرچه بیشتر زیرساخت‌های منطقه، زمینه توسعه کسب‌وکارها را فراهم می‌کند.

معاون اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی سرخس درباره این طرح گفت: تامین مالی جمعی رضوی با رویکرد تجمیع سرمایه‌های خرد برای اجرای طرح‌های آتی یا جاری کار خود را از سال گذشته آغاز کرد تا با فرآهم کردن فرصت‌های سرمایه‌گذاری مطمئن و سودآور، امکان کسب منافع اقتصادی را برای سرمایه‌گذاران خرد مهیا کند.

احسان جلایر با اشاره به طرح خرید و فروش سوزن ریل راه آهن به عنوان فرصت سرمایه‌گذاری جدید ایجاد شده در منطقه ویژه اقتصادی سرخس اظهار کرد: این طرح در حال حاضر روی سکوی تامین مالی جمعی رضوی قرار داده شده و سرمایه‌گذاران می‌توانند از دوم دی ماه در این طرح مشارکت کنند.

جلایر ادامه داد: افراد در قبال خرید سهام طرح مذکور، سود تضمینی ماهانه 18 درصد دریافت می‌کنند.

وی درباره نحوه سرمایه‌گذاری و مشارکت در این طرح گفت: بدین منظور افرادِ دارای کد بورسی می‌توانند با ورود به پنل سکو به نشانی http://Cfrazavi.ir، میزان سهام مورد نیز خود را خریداری کنند.

معاون اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی سرخس ادامه داد: خرید این سهام معاف از مالیات بوده است و به خریداران، گواهی مشارکت از سوی فرابورس داده می‌شود.

جلایر با اشاره به اهمیت احداث سوزن ریل در منطقه ویژه اقتصادی سرخس خاطرنشان کرد: سوزل ریل وسیله‌ای مکانیکی است که عمل جابجایی ورود و يا خروج از یک مسیر ریلی به مسیر ديگر را فراهم می‌کند و برای تنظیم سلامت و ایمنی قطارها بکار می‌رود.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که بیشتر سوانح خطوط راه آهن روی سوزن ریل اتفاق می‌افتد، باید توجه دقیقی نسبت به نگهداری آن صورت گیرد.

گفتنی است، منطقه ویژه اقتصادی سرخس در سال 1375 با رویکرد فعالیت در عرصه‌های عمرانی و آبادانی، رشد و توسعه اقتصادی و… در زمینی به مساحت 5290 هکتار در نقطه صفر مرزی با کشور ترکمنستان و نزدیک شهر سرخس تاسیس شد که همجوار با کشورهای عضو در پیمان‌های شانگهای، اورآسیا و کشورهای حوزه CIS است.

در این سال‌ها با سرمایه‌گذاری آستان قدس رضوی بیش از 50 کیلومتر خط ریلی عریض و نرمال در سایت منطقه طراحی و اجرا شده است که از طریق این خطوط روزانه شاهد تخلیه و بارگیری 150 واگن و یا ترانشیپمنت انواع کالا از واگن به واگن و نیز از واگن به کامیون و بالعکس هستیم.

جهت دانلود راهنمای سرمایه‌گذاری در طرح سرمایه گذاری خرید و فروش سوزن ریل راه آهن منطقه ویژه اقتصادی سرخس اینجا را کلیک کنید.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :