پالایشگاه هیدروکربن منطقه ویژه اقتصادی بیرجند به چرخه تولید باز می‌گردد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: تلاش می‌شود با استفاده از ظرفیت خط توسعه، مینی پالایشگاه هیدروکربن که دچار حریق شده بود دوباره به چرخه تولید باز گردد.

به گزارش فرینا، جواد اشرفی در بازدید از واحد مینی پالایشگاه آذران صنعت بارثاوا که چندی پیش دچار حریق شده بود گفت: این واحد در عرصه اشتغال و اقتصاد استان تاثیرگذار است که متاسفانه در چند وقت اخیر دچار حریق شد و همه تلاش ما هم براین است تا این مجموعه دوباره بتواند به عرصه تولید بازگردد. 

اشرفی ادامه داد: برای احیا و بازگشت این مجموعه به چرخه تولید راهکارهای مختلفی از جمله استفاده از ظرفیت فاز توسعه این مجموعه مد نظر است که امید است ظرف دوماه آینده فاز طرح توسعه آن بتواند وارد چرخه تولید شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی افزود: با توجه به اینکه این مجموعه بیمه بوده و در این مدت بعد از انجام تشریفات اداری و بیمه‌ای، باید جلسه‌ای با هیئت عامل برگزار شود تا باتوجه به ظرفیت بالا هرچه زودتر به چرخه تولید بازگردد. 

اشرفی یادآور شد: واحد مینی پالایشگاه هیدروکربن منطقه ویژه اقتصادی بیرجند، سال گذشته حدود 12 میلیون دلار صادرات از استان داشته است. 

وی با تاکید براینکه بخش دولتی و بخش خصوصی استان در کنار یکدیگر هستیم و هیچ کدام جدا از هم نیستیم و هر دو در کنار هم برای پویایی اقتصاد استان تلاش می‌کنیم گفت: منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی مجموعه‌ای موفق است که توانسته همراهی، همدلی و هم افزایی را بین واحدهای تولیدی خود رقم بزند. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی افزود: با توجه به خرید دستگاه‌های پیشرفته در حوزه آتش نشانی توسط منطقه ویژه اقتصادی و واحدهای مستقر در این سازمان، شاهد افزایش زیرساخت‌های آتش نشانی در استان خواهیم بود. 

اشرفی با بیان اینکه رسالت اصلی ما احیای واحدهایی است که به هردلیلی از چرخه تولید خارج شده است افزود: ما همیشه در کنار همه واحدهای تولیدی صنعتی خدماتی استان هستیم.  
 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :