صادرات 233 میلیون دلاری منطقه آزاد ماکو طی یکسال گذشته

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: از مهر 1401 تا مهر 1402 بیش از 233 میلیون دلار صادرات و صادرات مجدد از منطقه آزاد ماکو انجام شده است.

به گزارش فرینا، حمزه حورسی افزود: طی مدت مذکور 210 میلیون دلار صادرات سرزمین اصلی از این منطقه و بیش از 12 میلیون دلار صادرات مجدد از منطقه آزاد ماکو انجام گرفته است.

حورسی از صادرات 2.1 میلیون دلاری تولیدات منطقه به سرزمین اصلی خبرداد و اضافه کرد: 9 میلیون دلار نیز صادرات کالای تولید منطقه به خارج از کشورطی مدت مهر 1401 تا مهر 1402 انجام پذیرفته است.

وی از ترانزیت خارجی (مبدأ) به ارزش 2629 میلیون دلاری از مسیر منطقه آزاد ماکو طی مدت زمان مذکور خبرداد و تصریح کرد: در این مدت 23 میلیون دلار واردات شامل ماشین آلات و مواد اولیه برای استفاده واحدهای تولیدی مستقر در منطقه،‌ مسافری و مصرفی صورت گرفته که طبق قوانین مناطق آزاد انجام شده است.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو خاطرنشان ساخت:‌ طرح جامع منطقه آزاد ماکو به عنوان سند اصلی توسعه منطقه آزاد ماکو در 20 ساله آینده بخش لجستیک را به عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه منطقه در نظر گرفته است.

حورسی افزود:‌ این امر از سطح چشم انداز طرح تا سطوح پایین­تر مورد تاکید بوده و ضرورت احداث دهکده لجستیک مهم ترین برنامه در حوزه لجستیک منطقه پیشنهاد شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: چشم انداز منطقه آزاد ماکو در افق طرح جامع در حوزه لجستیک، با توجه به موقعیت جغرافیایی و مزیت مکانی ممتاز خود، نقش موثری در تعاملات اقتصادی و تجاری ملی و تسهیل صادرات ایفا می کند و ضمن تقویت پیوند با کریدورهای ملی و فرا ملی، خدمات لجستیک و بازرگانی در سطح بین المللی ارائه می نماید.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :