شب اروند الگویی برای دیگر استان های کشور

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مراسم رویداد شب اروند، گفت: الگوی «شب اروند» برای دیگر استان های کشور نیز اجرایی خواهد شد.

به گزارش فرینا، سیدمصطفی فاطمی، برگزاری رویداد مهم «شب اروند» را در راستای معرفی ظرفیت‌ های گردشگری منطقه آزاد اروند بسیار اثرگذار دانست و افزود: منطقه آزاد اروند از ظرفیت‌ها و موقعیت‌ های بسیار بکری در حوزه گردشگری برخوردار است که می‌بایست در ابعاد وسیع معرفی شوند.

فاطمی ضمن برشمردن برخی ظرفیت‌های گردشگری موجود در منطقه آزاد اروند، اظهار داشت: روستاهای هدف گردشگری و نیز طبعیت‌گردی و پرنده‌نگری از ویژگی‌های جذاب این منطقه است که سازمان منطقه آزاد اروند به منظور توسعه گردشگری طی ماه‌های اخیر توانست اقدامات مثبتی را در این خصوص انجام دهد که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی تصریح کرد: می‌‌بایست برگزاری چنین رویدادهایی تداوم داشته باشد؛ قطعا و در آینده نزدیک با اقتباس از «شب اروند» برنامه‌های مشابه ای برای استان‌های دیگر نیز تدارک خواهیم تا فرصت‌ها و ظرفیت‌های ناب گردشگری اقصی نقاط کشور به همگان معرفی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع استان خوزستان نیز در ادامه تصریح کرد: مدیریت فعلی حاکم بر سازمان منطقه آزاد اروند نگاه ویژه ای به حوزه گردشگری دارد که در نوع خود اتفاق بسیار مهمی محسوب می شود.

محمدحسین ارسطوزاده از برپایی برخی برنامه های مشترک این سازمان با اداره کل میراث فرهنگی استان قدر دانی کرد و گفت: دروازه ورود اتباع خارجی به خوزستان منطقه آزاد اروند است و دروازه ورد آنها به کشور استان خوزستان، در همین راستا هم افزایی و برنامه ریزی های مشترک می‌تواند به هدف مشترک طرفین که توسعه گردشگری این مناطق است، تاثیر بیشتری داشته باشد.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :