دومین یادواره «شهدای اروند» برگزار شد

همزمان با فرارسیدن چهارمین سالگرد شهادت سردار دل‌ها «شهید حاج قاسم سلیمانی»؛ سازمان منطقه آزاد اروند میزبان دومین یادواره «شهدای اروند» و یادبود شهید گمنام عملیات بدر بود.

به گزارش فرینا، همزمان با فرارسیدن چهارمین سالگرد شهادت «شهید حاج قاسم سلیمانی» یادواره «شهدای اروند» در محل سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد.

دومین یادواره شهدای اروند، با حضور مشاور رئیس ستادکل نیروهای مسلح، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، مدیران و مسئولان منطقه‌ای و شهری، مادران و همسران شهدا، مردم آبادان و خرمشهر، شیوخ، زعما و بزرگان طوایف منطقه؛ به میزبانی سازمان منطقه آزاد اروند در سالن همایش‌های شهید سیاح طاهری برگزار شد.

این مراسم پس از تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید و ادای احترام به سرود ملی جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

همچنین یادبود «شهید گمنام عملیات بدر» که پیکر پاک وی در محوطه سازمان منطقه آزاد اروند به خاک سپرده شد، صورت پذیرفت.

اجرای تواشیح، توسط گروه بین‌المللی «مصباح الهدی» آبادان، از دیگر بخش‌های یادواره شهدای اروند بود.

حجت‌الاسلام غبیشاوی امام جمعه آبادان در این مراسم، ضمن تبریک خجسته سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و تقارن این مناسبت با سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، با تشکر از سازمان منطقه آزاد اروند به جهت برگزاری این یادواره، بیان کرد: شهدا در جوار رحمت خدا به فیض می‌رسند و این محافل را که می‌بینند روحشان شاد می‌شود و مردم نیز در دل مشکلات کشور، از انفاس شهدا الهام می‌گیرند.

سردار «فتح‌الله جعفری» مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، میهمان و سخنران ویژه این مراسم بود.

وی ضمن تبیین سیاست‌های نظام اسلامی در مقابله به استکبار جهانی، به تشریح شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی و تبیین جایگاه و منزلت شهدای انقلاب اسلامی پرداخت.

این فرمانده دوران دفاع مقدس، بخش‌هایی از حماسه آفرینی‌های رزمندگان و ساکنان خطه اروند در فرآیند شکست حصر آبادان و آزادسازی خرمشهر بازگو کرد و خاطراتی از اعترافات فرماندهان اسیر ارتش بعث را به میان آورد.

از کتاب کبوتر مسجد روایت خاطرات زندگی شهید «محمدرضا عسکری‌فرد» از شهدای گرانقدر مدافع حرم رونمایی شد.

همچنین تکریم تنی چند از مادران چشم‌‌‌انتظار (شهدای گمنام) و تجلیل از خانواده شهدا پایانی بخش این یادواره بود.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :