مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان؛

از ابتدای سال جاری تا کنون 1150 شغل جدید در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان ایجاد شده است

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان به اتفاق مدیران این منطقه با حضور در دفتر امام جمعه اهل سنت شهر پارسیان با ایشان دیدار کردند.

به گزارش فرینا، سید عل اصغر علامه در این دیدار ابتدا انتصاب شایسته شیخ حمودی را تبریک و از زحمات شیخ خنجی تشکر کرد در ادامه ضمن تبریک ولادت با سعادت فاطمه زهرا(س) و تسلیت سالگرد سردار دلها، با اشاره به اینکه 16 سال از عمر این منطقه ویژه اقتصادی می گذرد، افزود: از یک پروژه 16 ساله انتظارات بیشتری است که برای اقتصاد کشور تاثیرگذار باشد. ولی متاسفانه به دلایل زیادی که به آن نمی پردازیم به تاخیر افتاده و خوشبخاته طی سه سال اخیر این منطقه راه خودش را پیدا کرده است.

علامه گفت: در سه سال اخیر همکاران من با تلاش شبانه روزی برای جبران عقب ماندگی‌‌‌ها و تحقق اهداف منطقه، توانستیم این منطقه را از باتلاقی که در آن قرار گرفته بود ،خارج کنیم.

وی با بیان اینکه در سه سال اخیر چهار پست اسکله راه اندازی و به بهره برداری رسیده است، بیان داشت: سه میلیون تن صادرات و واردات در شرایطی که در حال ساخت و ساز بوده ایم از بندر پارسیان انجام شده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان، بیان داشت: در مدت حدودا سه ساله که در خدمت شما هستیم بالغ بر 45 پروژه در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان اجرا شده است.

علامه افزود: از روز اول حضورم در منطقه گفتم باید مسیر ورودی این منظقه اصلاح شود که بزودی ورودی منطقه از مسیر جاده اصلی خواهد شد و ضمنا مسیر ورودی فعلی که در عرض کمتر از 48 ساعت ایمن سازی شده است.

وی در ادامه با اشاره بر مسئولیت‌های اجتماعی منطقه ویژه اقتصادی پارسیان گفت: در منطقه‌ای که تازه کار خودش را آغاز کرده توقعی نیست زیرا در حال ایجاد زیر ساخت‌های لازم است و از صنایعی که تولید انجام دهند انتظار کمک باید داشت، با این حال چون ما مسئولیت اجتماعی را حق مردم میدانستیم در بیش از 25 روستا در حوزه ورزش، فضای سبز، بهداشت و درمان و آموزش ورود کردیم.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان با اشاره بر اینکه یکی از بزرگترین پروژه‌های منطقه کانال هدایت آب سد بردول است اظهار داشت: در حوزه شهری یک معضل جدی به نام سد بردول است که خدا رو شکر منابع ان تامین و پیمانکار ان هم مشخص شده است موانعی در خود شهرستان داریم که امیدواریم توسط دستگاه‌های متولی برطرف شود.

علامه افزود: دو دستگاه آمبولاس و یک دستگاه آتش نشانی برای منطقه ویژه در سال گذشته تامین کردیم که در طول 16 سال گذشته این منطقه دستگاه آمبولاس نداشته است.

وی ادامه داد: با اینکه سرویس دهی در خارج منطقه به عهده منطقه ویژه نیست ولی بالغ بر 30 بیمار با درخواست بیمارستان رستمانی و مرکز بهداشت به مراکز استان هرمزگان و فارس اعزام کرده ایم.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان با اشاره به اینکه در سال جاری 1150 شغل جدید در منطقه ویژه ایجاد شد اظهار داشت: بالای 80 درصد نیروها و مدیران در بدنه شرکت بومی شهرستان و استان هرمزگان هستند.

علامه افزود: در سالهای گذشته بودجه عمرانی 2 میلیارد تومان در سال و حقوق پرسنل چندین برابر این مبلغ بوده، هم اکنون بودجه عمرانی امسال منطقه ویژه تاکنون 850 میلیارد تومان بوده است.

در ادامه امام جمعه اهل سنت شهر پارسیان ضمن عرض تبریک ولادت حضرت فاطمه (س) بیان داشت:
طبیعتا صنعت یک نعمت و فرصت هست زیرا که صنعت اشتغال را ایجاد میکند ولی چیزی که ضرورت دارد اینست که مومنانه رفتار کنیم.

شیخ حمودی افزود: پارس جنوبی 8 درصد گاز خاورمیانه را تامین میکنند ولی بهره مردم شهرستان پارسیان که همجورا با این صنعت هستند صفر است .

وی افزود: زمانی که منطقه ویژه اقتصادی پارسیان در حال شکل گیری بود اگر مردم پارسیان ایستادگی کردند در مقابل این صنعت این دلیلش این بود که مردم پارسیان از پارس جنوبی و لاوان ضربه دیده بودند.

امام جمعه اهل سنت شهر پارسیان بیان داشت: خوشبخاته یک بخش از دغدغه مردم شهرستان پارسیان که اشتغال جوانان بود در حال حل شدن است.

شیخ حمودی با بیان اینکه قطعا صنعت مبارک و پر برکت است گفت: نگاه ما توسعه پایدار صنعت است و دغدغه مردم شهرستان محیط زیست ماست که انشالله با درایتی که شما دارید امیدوارم در جهت حفظ محیط زیست قدم های خوبی بردارید.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :