با حضور «حجت الله عبدالملکی» دفتر اجرایی منطقه آزاد مازندران افتتاح شد + فیلم

دفتر اجرایی منطقه آزاد مازندران با حضور «حجت الله عبدالملکی» مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی و استاندار این خطه شمالی در ساری افتتاح و راه‌اندازی شد.

به گزارش فرینا، حجت الله عبدالملکی، گفت: در چند ماه آینده با تصویب اساسنامه و انتصاب اعضای هیات مدیره کار اجرایی منطقه آزاد مازندران شروع می‌شود.
عبدالملکی با بیان اینکه بهره‌برداری بیشتر از ظرفیت‌های دریای خزر یکی از اهداف منطقه آزاد مازندران است افزود: سه پهنه در مازندران بعنوان یک منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی بدنبال تجارت حداکثری با کشور‌های حاشیه دریای خزر خواهند بود.
وی با بیان اینکه با ایجاد منطقه آزاد در مازندران باید شاهد جذب بیشتر سرمایه‌گذاری در این منطقه باشیم، گفت: با اجرایی شدن اقدامات این منطقه شاهد تاثیرگزاری در حوزه اقتصاد در سطح ملی خواهیم بود.
حسینی پور استاندار مازندران نیز در این مراسم گفت: با پیگیری‌های انجام شده در سطح ملی در سه ماهه نخست سال آینده شاهد اقدامات اجرایی منطقه آزاد تجاری صنعتی مازندران خواهیم بود.

طرح منطقه آزاد تجاری سه لکه‌ای یا سه نقطه‌ای مازندران که به شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و هیات دولت پیشنهاد شد، پس از تصویب مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان، 15 مهرماه سال جاری از سوی رئیس‌جمهور به وزارت امور اقتصادی و دارایی ابلاغ شد، نخستین نمونه از منطقه آزاد تجاری غیرمتمرکز در کشور محسوب می‌شود و در مجموع یکهزار و 605 هکتار مساحت دارد که در سه نقطه از استان قرار گرفته است.

یعنی مزایای بهره‌مندی از این طرح فقط شامل سه نقطه محدود در بندر امیرآباد با 1060 هکتار مساحت، منطقه ساحلی چپکرود جویبار تا میرود بابلسر با 461 هکتار مساحت و محوطه بندر نوشهر با 84 هکتار مساحت می‌شود و ارتباطی به مناطق خارج از این محدوده‌های بندری ندارد.

حجت‌الله عبدالملکی در این سفر با مدیران دستگاه‌ها و فعالان اقتصادی استان مازندران در محل استانداری دیدار کرد و مسایل مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :