در دیدار اعضاء باشگاه تلاشگران ارزش‌آفرین با امیر مقدم تاکید شد:

ایجاد فرصت‌های متنوع سرمایه‌گذاری‌ و تلاش برای ورود سرمایه‌گذاران جدید به چابهار

جمعی از اعضاء باشگاه تلاشگران ارزش‌آفرین با هدف ایجاد زمینه‌های همکاری مشترک و گسترش تعامل در حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری با امیرمقدم مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار دیدار و گفتگو کردند و در ادامه از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این منطقه بازدید به عمل آوردند.

به گزارش فرینا، امیر مقدم در اين نشست با تاکید بر اینکه کشور در حال حاضر در مسیر توسعه‌ و گسترش سرمایه‌گذاری قرار گرفته است، گفت: گواه آن ورود هیات‌های اقتصادی به منطقه آزاد چابهار طی دو سال اخیر است که به دنبال آن شاهد رونق و ارتقاء سطح سرمایه‌گذاری در این منطقه هستیم.
مقدم، ویژگی سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف اقتصادی را تنوع درخواست‌های آنان عنوان کرد و افزود: خوشبختانه سرمایه‌گذاران تمام بخش‌های اقتصادی را پوشش ‌می‌دهند؛ بنابراین ماموریت اصلی سازمان منطقه آزاد چابهار ایجاد فرصت‌های متنوع سرمایه‌گذاری و تلاش برای ورود سرمایه‌گذاران جدید به این منطقه است.
وی با بیان اینکه باعث افتخار است که در خدمت عزیزان باانگیزه هستیم، گفت: بودن در کنار شما بزرگان و با همدلی و داشتن یک نگاه رو به جلو به طور قطع، امیدبخش رسیدن به ایرانی بهتر و آباد است؛ همان چیزی که ما به دنبال آن هستیم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار همچنین تاکید کرد: به عبارتی دیگر در کنار هم بودن برای یک هدف مشخص و آن اینکه در منطقه آزاد چابهار و سواحل مکران و البته ایران عزیز بتوانیم در نگاه تراز ایرانی آباد و اسلامی حرکت کنیم.
مقدم در ادامه با ابراز امیدواری کرد اینکه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و رفاهی با حضور سرمایه‌گذاران در منطقه آزاد چابهار بیشتر از قبل خواهد شد، خاطرنشان کرد: امروزه کشورها برای افزایش توان و فراهم کردن بستری مطمئن برای جذب سرمایه‌ها بسیار خلاقانه عمل می‌کنند.
وی با بیان اینکه اتفاقات بسیار خوبی در حوزه سرمایه‌گذاری رخ داده و بسترهای لازم برای این امر ایجاد شده است، گفت: بنابراین فرصت مغتنمی است تا بتوانیم از ظرفیت‌های منطقه چابهار که از یک ظرفیت بسیار بالایی هم به لحاظ سوق‌الجیشی و جغرافیایی و هم به لحاظ راهبردی که در این منطقه وجود دارد، برخوردار است؛ بهره کافی ببریم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با تاکید بر اینکه تامین امنیت سرمایه‌گذاری مناطق آزاد از مهمترین اصول سرمایه‌گذاری است، تاکید کرد: یکی از بسترهای خوبی که در این منطقه آغاز شده و در حال انجام است؛ امنیت سرمایه‌گذاری است که باید نگاه ویژه‌ای به آن شود. این در حالی است که سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری به یک فضای امن و همچنین کمک‌ها و حمایت دستگاه‌های دولتی نیاز دارد.
مقدم با بیان اینکه طی سال‌های اخیر اقدامات خوب و موثری در سطح مناطق آزاد سراسر کشور و به خصوص چابهار صورت گرفته است، گفت: منطقه آزاد چابهار می‌تواند به یک قطب اقتصادی در کشور تبدیل شود. بر اساس اقدامات انجام شده چابهار می‌تواند در حوزه‌های پتروشیمی، فولاد و دریامحور (که امروز یکی از موضوعات مهمی است که باید موردتوجه قرار گیرد) و همچنین در حوزه گردشگری به عنوان هاب منطقه محسوب شود.
وی در خصوص گردشگری منطقه چابهار افزود: با وجود ظرفیت‌های بکری که از لحاظ گردشگری و مناظر بی‌بدیلی همچون منطقه گواتر، کوه‌های مریخی و ... در این منطقه وجود دارد، اما متاسفانه گردشگری در منطقه چابهار مغفول مانده است و لازم است که در این خصوص تدابیر ویژه‌ای اتخاذ شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در پایان با بیان اینکه سرمایه‌گذار باید تکریم شود، گفت: زیرساخت‌های خوبی در منطقه آزاد چابهار ایجاد شده است؛ بنابراین نگاه ما به مناطق آزاد باید نگاه جدی‌تری باشد. ما آمادگی لازم را داریم تا با کمک و حمایت بخش خصوصی بتوانیم منطقه چابهار را به قطب اقتصادی کشور تبدیل کنیم.
بر اساس این گزارش باشگاه تلاشگران ارزش‌آفرین نهادی غیرانتفاعی، غیرسیاسی و غیردولتی است که در چارچوب چشم‌انداز و ماموریت اصلی این نهاد طبق مصوبات (هیات‌امناء انجمن) شورای سیاستگذاری انجام وظیفه می‌کند.
وظیفه اصلی این باشگاه بزرگ که متشکل از اعضاء و نقش‌های متفاوتی در سراسر کشور است؛ نهادینه‌سازی مفهوم ارزش و ارزش‌آفرینی در حوزه‌های مختلف صنعت، تجارت، اقتصاد، علوم‌سیاسی، علوم‌پزشکی و … است.
گفتنی است گروه سرمایه‌گذاران باشگاه تلاشگران کیفیت از پروژه آب‌شیرین‌کن چابهار، پروژه‌های شهرک پتروشیمی نگین مکران و همچنین شرکت فرآوری آبزیان تیاب پزم بازدید به عمل آورده و از نزدیک با نحوه فعالیت‌های این مجموعه‌ها آشنا شدند.

لازم به ذکر است در حاشیه این بازدید همچنین پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری مابین شرکت سرمایه‌گذاری توسعه تجارت و صید صنعتی و گروه سرمایه‌گذاری باشگاه تلاشگران کیفیت منعقد شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :