ایجاد دالان ترانزیتی بین مرزهای غربی و سایت مرزی ماهیرود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی، گفت: ایجاد پیوند بین مرزهای غرب با شرق کشور از برنامه‌های اقتصادی خراسان جنوبی است که دالان ترانزیتی بین مرزهای غربی و سایت مرزی ماهیرود ایجاد می‌شود.

به گزارش فرینا، جواد اشرفی در دیدار با رئیس و مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی بیرجند، افزود: یکی از برنامه‌های استان حمایت از ایجاد دالان ترانزیتی بین مرزهای غربی و سایت مرزی ماهیرود با محوریت منطقه ویژه اقتصادی است.

اشرفی با اشاره به اقدامات صورت گرفته از جمله راه‌ انداری ایکس ری، اخذ مجوز ترانزیت عام و افزایش اقلام قابل ترانزیت از استان، بیان کرد: مجموعه این اقدامات سبب شده در 9 ماهه اول سال جاری نسبت به مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی در ترانزیت کالا رشد بیش از دویست درصدی را داشته باشیم.

وی درباره پیشنهاد پیگیری پروژه‌ها و طرح توسعه منطقه ویژه اقتصادی گفت: طرح کارخانه کاشی زیگورات واقع در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند دارای پیشرفت فیزیکی خوبی است و امیدواریم تا پایان سال جاری فاز اول واحد مذکور به بهره‌برداری برسد.  

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی همچنین از منطقه ویژه اقتصادی برای تسریع در روند احیای واحد هیدروکبنات که دچار حریق شده بود تشکر کرد.

همچنین در این جلسه در راستای هم‌افزایی بیشتر بخش خصوصی جهت سرمایه‌گذاری در خراسان جنوبی مقرر شد؛ جلسه‌ای با تعدادی از چهره‌های شاخص اقتصادی داخل استان و سرمایه‌گذاران کشوری که در اینجا فعال هستند، برگزار شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :