کیانی در مراسم معارفه مدیرکار و خدمات اشتغال منطقه آزاد ارس؛

ایجاد فرصت های متعدد اشتغال با سرمایه گذاری های جدید در ارس

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در مراسم ابلاغ حکم وزیر کار به مدیر واحد کار و خدمات اشتغال این سازمان گفت: توسعه سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد توسط مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور پیگیری می‌شود که تکلیف ریاست محترم جمهور برای این مناطق است.

به گزارش فرینا، مجید کیانی ادامه داد: مناطق آزاد به دلیل وجود مشوق‌ها اعم از تسهیلات گمرکی و مالیاتی و ارزانی زمین، انرژی و... بستر مناسبی برای سرمایه‌گذاری‌اند.

کیانی افزود: در 9 ماهه اول سال 1402 تولیدات منطقه آزاد ارس به ارزش 152 میلیون دلار صادر شده که این مقدار در مدت مشابه سال قبل 123 میلیون دلار بوده و نشانگر رونق تولید و صادرات در منطقه است.

وی یادآور شد: قبل از برگزاری نمایشگاه‌ها و معرفی تولیدات ارس، این محصولات جایی در فروشگاه‌های کشورهای همسایه نداشت و با انعقاد قراردادهای فروش توسط شرکت‌های منطقه در نمایشگاه‌ها، صادرات محصولات ارس افزایش یافت که این امر منجر به افزایش درآمد واحدها و عدم وقوع مشکل در پرداخت حقوق کارگران خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با بیان اینکه طرح‌های سرمایه‌گذاری جدید نیازمند نیروی کار است، گفت: باید آموزش‌های لازم برای فرزندان و دانش‌آموزان صورت پذیرد و از آموزش مهارت در کنار واحدهای تولیدی استفاده گردد.

گفتنی است؛ طی مراسمی با حضور معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حکم انتصاب حجت نژادعلی با امضاء وزیر و با استناد به پیشنهاد مدیرعامل سازمان به وی ابلاغ و او ضمن اخذ تفویض به‌عنوان مدیر واحد کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد ارس منصوب گردید.‌

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :