حجت الله عبدالملکی خبر داد:

ثبت و پیگیری 312 تیکت در اورژانس کسب و کار مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزادو ویژه اقتصادی با تایید توقف چند ساعته فعالیت اورژانس کسب و کار، گفت:‌ تا امروز 312 تیکت در اورژانس کسب و کار مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ثبت شده است. قطعی این سامانه به‌دلیل جابجایی و انتقال خط تلفن بود که چند ساعتی طول کشید و در حال حاضر این مشکل برطرف شده است.

به گزارش فرینا، حجت‌الله عبدالملکی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم افزود: در سیستم اورژانس کسب و کار متقاضی هم می‌تواند به‌صورت آنلاین و هم تلفنی مشکلات را اعلام کند، اینها به تیکت تبدیل می‌شود. پس از آن مشکلات در فرآیند ثبت و بررسی قرار می‌گیرد.

عبدالملکی گفت: 312 تیکت در فرآیند بررسی قرار گرفته و به مناطق و مدیریت‌های ذی‌ربط ارجاع شده و در حال پیگیری است.

وی، با یادآوری این‌که مسائل این تیکت‌ها متفاوت است، افزود: بعضاً یک مسئله‌ای است از جهت یک دستگاه دیگر مانند گمرک یا تعزیرات با مشکل مواجه شده که دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، این موارد از طریق همان دستگاه پیگیری می‌کند تا به نتیجه برسد.

مشاور رئیس جمهور اضافه کرد: گاهی هم مشکلات ناشی از ایراد در سیستم اداری مناطق آزاد بوده که در اسرع وقت برطرف می‌شود. نکته‌ای وجود دارد این است که هیچکدام از تیکت‌ها گم نمی شود و معاونت حقوقـی و بازرسی و امور مجلس یک به یک تیکت‌ها را پیگیری می‌کند.

عبدالملکی با اشاره به چگونگی شکل گرفتن ایده ایجاد اورژانس کسب و کار، یادآور شد:‌ در سفر به مناطق آزاد، سرمایه‌گذاران، کارخانه‌داران و کارآفرینان مشکلات خود را مطرح می‌کردند. اگر اینها بنده را پیدا نمی‌کردند ممکن بود مشکل همچنان باقی می‌ماند. بر این اساس ایده سامانه اورژانس کسب و کار اجرایی شد که با استفاده از‌ آن عملاً از کف میدان مشکلات را شناسایی کرده و برخی‌ را با یک تلفن، تغییر در سامانه‌ای یا بخشنامه حل کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: اورژانس کسب و کار از آغاز فعالیت تاکنون بسیار مفید بوده و توانسته‌ایم برخی از رویه‌های اشکال دار را شناسایی کنیم. قطعاً با این اورژانس روز به روز فرآیند رسیدگی به مسائل سرمایه‌گذاران و کارآفرینان در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تسریع می‌شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :