امیر مقدم:

حجم تجارت منطقه آزاد چابهار با پاکستان هشت میلیون دلار است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: ارتقاء سطح همکاری‌ها و توسعه روابط بین فعالان اقتصادی، تجاری و مدیران ایران و پاکستان از سالیان گذشته در دستورکار بوده و هم اینک حجم تجارت این منطقه آزاد با پاکستان سالانه هشت میلیون دلار است که این میزان باید افزایش یابد.

به گزارش فرینا، امیر مقدم در حاشیه برگزاری اولین نمایشگاه بین‌المللی صادرات به پاکستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ما امروز شاهد رویدادی بی‌نظیر از لحاظ برگزاری اولین نمایشگاه بین‌المللی صادرات به کشور دوست و برادر پاکستان در منطقه آزاد چابهار هستیم.

مقدم با اشاره به استقبال کم‌نظیر شرکت‌ها و تجار و بازرگان برای حضور در این نمایشگاه گفت: این رویداد اقتصادی و تجاری بزرگ با حضور بیش از یک‌هزار و 100 نفر از موفق‌ترین صاحبان تجارت و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و همچنین حضور 100 شرکت تجاری در مساحتی با زیربنای بیش از پنج هزار مترمربع در چابهار برگزار شده است.

وی افزود: سازمان منطقه آزاد چابهار در راستای تضمین، تسهیل و حمایت از سرمایه‌گذاران و در قالب این نمایشگاه تخصصی مصمم است به عنوان حامی و هدایت‌گر ایفای نقش کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار بیان کرد: شکی نیست که منطقه آزاد چابهار چه به لحاظ موقعیت و چه به لحاظ دسترسی به آب‌های آزاد به عنوان چهار راه تجارت جهانی؛ مزایای اقتصادی فراوانی را برای فعالان تجاری داخلی و خارجی به همراه دارد

**یک میلیارد دلار بسته سرمایه گذاری در چابهار آماده شده است

مقدم گفت: ما در منطقه آزاد چابهار بر این باور هستیم که در کنار مزایای متعدد یاد شده؛ منطقه منفصله ریمدان نیز که در مرز مشترک ایران و پاکستان و تحت مدیریت سازمان منطقه آزاد چابهار قرار دارد از فرصت‌های اقتصادی کم‌نظیر و قابل‌توجهی برای توسعه تجارت در بازارهای هدف برخوردار است.

به گفته وی، رویکرد سازمان منطقه آزاد چابهار بر این دیدگاه استوار است که منطقه اقتصادی و تجاری منفصله ریمدان می‌تواند نقش اساسی در رونق و اعتلاء راهگذر راهبردی شرق محسوب شده و این مهم محقق نخواهد شد مگر با ارتقاء سطح همکاری‌ها و توسعه روابط بین فعالان اقتصادی، تجاری و مدیران مرتبط 2 کشور ایران و پاکستان.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار به بسته‌های سرمایه‌گذاری اشاره کرد و افزود: در همین راستا با هدف ترغیب و تشویق سرمایه‌گذاران و تجار ایرانی و خارجی و همچنین پیاده‌سازی تدابیر و سیاستگذاری‌های ابلاغی دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ سازمان منطقه آزاد چابهار نسبت به طراحی و ارائه بیش از 100 بسته سرمایه‌گذاری به ارزش500 هزار میلیارد ریال (معادل یک میلیارد دلار) اقدام کرده است.

مقدم گفت: این در حالیست که تمامی این بسته‌های سرمایه‌گذاری دارای مشوق‌های ویژه‌ای هستند که در این نمایشگاه نسبت به معرفی این فرصت‌های ویژه سرمایه‌گذاری اقدام می‌شود.

وی با دعوت از سرمایه‌گذاران علاقه‌مند و فعالان و تجار اقتصادی خارجی درخواست کرد برای کسب اطلاعات و شرایط بهره‌مندی از این بسته‌ها در طول برگزاری نمایشگاه با تجار و فعالان اقتصادی ایران گفت‌وگو و تبادل‌نظر کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، به ویژگی‌های اولین نمایشگاه بین‌المللی صادرات به پاکستان اشاره کرد و گفت: از دیگر مزیت‌های خاص و ویژه این نمایشگاه بین‌المللی می‌توان به حضور پررنگ و درخشان دیگر مناطق آزاد کشور در این نمایشگاه اشاره کرد.

مقدم، حضور مدیران ارشد سایر مناطق آزاد مرتبط با اهداف نمایشگاه سبب می‌شود تا ضمن معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری سایر مناطق؛ شرایط ورود سرمایه‌گذاران و تجار خارجی به این مناطق تسهیل و مهیا شود.

وی ضمن قدردانی از حضور موثر همه فعالان و بازرگانیک میلیارد دلار بسته سرمایه گذاری در چابهار آماده شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: ما در منطقه آزاد چابهار بر این باور هستیم که در کنار مزایای متعدد یاد شده؛ منطقه منفصله ریمدان نیز که در مرز مشترک ایران و پاکستان و تحت مدیریت سازمان منطقه آزاد چابهار قرار دارد از فرصت‌های اقتصادی کم‌نظیر و قابل‌توجهی برای توسعه تجارت در بازارهای هدف برخوردار است.

به گفته مقدم، رویکرد سازمان منطقه آزاد چابهار بر این دیدگاه استوار است که منطقه اقتصادی و تجاری منفصله ریمدان می‌تواند نقش اساسی در رونق و اعتلاء راهگذر راهبردی شرق محسوب شده و این مهم محقق نخواهد شد مگر با ارتقاء سطح همکاری‌ها و توسعه روابط بین فعالان اقتصادی، تجاری و مدیران مرتبط 2 کشور ایران و پاکستان.

وی، به بسته‌های سرمایه‌گذاری اشاره کرد و افزود: در همین راستا با هدف ترغیب و تشویق سرمایه‌گذاران و تجار ایرانی و خارجی و همچنین پیاده‌سازی تدابیر و سیاستگذاری‌های ابلاغی دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ سازمان منطقه آزاد چابهار نسبت به طراحی و ارائه بیش از 100 بسته سرمایه‌گذاری به ارزش500 هزار میلیارد ریال (معادل یک میلیارد دلار) اقدام کرده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: این در حالیست که تمامی این بسته‌های سرمایه‌گذاری دارای مشوق‌های ویژه‌ای هستند که در این نمایشگاه نسبت به معرفی این فرصت‌های ویژه سرمایه‌گذاری اقدام می‌شود.

مقدم، با دعوت از سرمایه‌گذاران علاقه‌مند و فعالان و تجار اقتصادی خارجی درخواست کرد برای کسب اطلاعات و شرایط بهره‌مندی از این بسته‌ها در طول برگزاری نمایشگاه با تجار و فعالان اقتصادی ایران گفت‌وگو و تبادل‌نظر کنند.

وی به ویژگی‌های اولین نمایشگاه بین‌المللی صادرات به پاکستان اشاره کرد و گفت: از دیگر مزیت‌های خاص و ویژه این نمایشگاه بین‌المللی می‌توان به حضور پررنگ و درخشان دیگر مناطق آزاد کشور در این نمایشگاه اشاره کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، حضور مدیران ارشد سایر مناطق آزاد مرتبط با اهداف نمایشگاه سبب می‌شود تا ضمن معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری سایر مناطق؛ شرایط ورود سرمایه‌گذاران و تجار خارجی به این مناطق تسهیل و مهیا شود.

وی ضمن قدردانی از حضور موثر همه فعالان و بازرگان اقتصادی در این نمایشگاه، ابراز امیدواری کرد که دستاوردهای خوب و ویژه اقتصادی حاصل از این رویداد؛ منجر به برگزاری نمایشگاه‌های موفق‌تری برای سال‌های آتی شود. اقتصادی در این نمایشگاه، ابراز امیدواری کرد که دستاوردهای خوب و ویژه اقتصادی حاصل از این رویداد؛ منجر به برگزاری نمایشگاه‌های موفق‌تری برای سال‌های آتی شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :