هم افزایی مناطق آزاد ماکو و چابهار در راستای توسعه فعالیت‌های اقتصادی

مناطق آزاد ماکو و چابهار در نخستین رویداد نمایشگاهی صادرات به پاکستان تفاهم نامه همکاری مشترک امضا کردند.

به گزارش فرینا، حسین گروسی در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه به خبرنگاران گفت: نمایشگاه حاضر با هدف ایجاد تعامل و معرفی فرصت های سرمایه گذاری برای فعالین اقتصادی کشورهای همسایه شرقی وحوزه دریای عمان برگزار شد که بحمدالله اثرات بسیار خوبی داشت.

گروسی با اشاره به بند12 اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص توسعه همکاری با کشورهای همسایه افزود: ارتباط قوی اقتصادی با کشورهای همسایه را در دستور کار داریم و خوشبختانه توانستیم با عزیزان علاقمند به فعالیت اقتصادی در ماکو از کشورهای پاکستان، عمان و عراق، تفاهم نامه هایی را دراین نمایشگاه به امضا برسانیم.

گروسی به هم‌افزایی بین ماکو چابهار در قالب امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک اشاره کرد و گفت:‌ روابط این دو منطقه آزاد در حوزه‌های تجارت، لجستیک و صادرات گسترش می یابد.

وی بیان داشت: دهکده لجستیک به مساحت 1820 هکتار با بهره گیری از ظرفیت های فرودگاهی، ریلی و احداث انبارهای مدرن و پیشرفته را پیگیری می کنیم و آماده میزبانی از تجار جنوب شرق در دروازه اروپا باشیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو افزود: مناطق آزاد هم‌افزای هم هستند نه رقیب هم و قطعا این همکاری و هماهنگی باعث رشد اقتصادی هر دو منطقه خواهد بود و روی جی دی پی کشور نیز اثرات مثبتی خواهد داشت.

شایان ذکر است در حاشیه این نمایشگاه تفاهم‌نامه همکاری نیز بین معاونین توسعه مدیریت سازمان‌های مناطق آزاد ماکو و چابهار به امضا رسید.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :