مشاور رئیس جمهور خبر داد:

چهار هزار میلیارد تومان طرح سرمایه‌گذاری در منطقه آزادچابهار به قرارداد تبدیل شده است

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، گفت: چهار هزار میلیارد تومان طرح سرمایه‌گذاری در منطقه آزادچابهار به قرارداد تبدیل شده است و تا پایان سال 50 هزار میلیارد تومان طرح‌ها تبدیل به قرارداد خواهد شد.

به گزارش فرینا، حجت الله عبدالملکی در ششمین جلسه ستاد جهش سرمایه گذاری و رونق صادرات در منطقه آزاد چابهار افزود: رشد 10 برابری سرمایه‌گذاری در این منطقه طی سال جاری را شاهد هستیم، گام‌هایی که در چابهار برای توسعه اقتصادی برداشته شد، سال آینده سال طلایی و پررونق منطقه آزاد چابهار خواهد بود.

این جلسه با هدف بررسی و چگونگی پیشبرد اهداف و برنامه‌های سازمان در جذب سرمایه گذاران، ارائه و عرضه بسته‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های صادراتی منطقه و ارائه گزارشی درباره اولین نمایشگاه بین‌المللی صادرات به پاکستان در خصوص قراردادها و تفاهم نامه‌های منعقده انجام شد.

** رشد 10 برابری تقاضا برای سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد چابهار

عبدالملکی در این نشست ضمن تقدیر و ابراز خرسندی از عملکرد امیر مقدم مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار، از رشد 10 برابری تقاضا برای سرمایه‌گذاری در این منطقه خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های دقیق و منسجم مدیریت این منطقه و دیگر مدیران و کارکنان در منطقه آزاد چابهار و همچنین کارنامه فعالیت روند صعودی سرمایه‌گذاری ان شاءالله سال آینده سالی پررونق برای این منطقه خواهد بود.

وی افزود: منطقه آزاد چابهار با بیش از 100 بسته سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف صنعت، تجارت، گردشگری و ترانزیت با هدف ايجاد شرایط طلایی سرمایه‌گذاری آماده حضور علاقه‌مندان است.

مشاور رئیس جمهور با اعلام متوسط سرمایه‌گذاری منطقه آزاد چابهار با رشد 10 برابری نسبت به رشد 6 برابری مناطق آزاد کل کشور در سال جاری نسبت به 1401، اظهار کرد: این رشد تقاضا در این منطقه و دیگر مناطق آزاد کشور ناشی از برنامه‌های مدون سرمایه‌گذاری شکل‌گرفته در کنار برگزاری رویدادهای مختلف سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی بود که اقبال سرمایه‌گذاران نسبت به منطقه آزاد چابهار بیشتر شد.

عبدالملکی افزود: البته این موضوع قابل پیش‌بینی هم بود به این دلیل که این منطقه نه فقط برای ایران بلکه برای کل منطقه راهبردی است. کشورهای دیگر هم توجه جدی به منطقه آزاد چابهار دارند.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه برنامه جهش تولید در منطقه آزاد چابهار با سرعت و شتاب مطلوبی در حال پیشرفت است، گفت: در دیگر مناطق آزاد کشور نیز شرایط خوبی حاکم است. در سال 1403 برنامه بسیار گسترده‌ای برای به ثمر نشستن و بهره‌برداری از این پروژه‌های اقتصادی را خواهیم داشت که بر روی تولید، صادرات و اشتغال تاثیر به سزایی خواهد داشت.

ششمين جلسه ستاد جهش سرمایه‌گذاری و صادرات با حضور حجت الله عبدالملکی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، امیر مقدم مدیرعامل سازمان، صفری معاون اقتصادی و طهماسبی مدیر روابط عمومی دبیرخانه شورایعالی، معاونین و مدیران سازمان برگزار شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :