در بازدید مشترک استاندار گیلان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی تاکید شد؛

پروژه راه آهن رشت ـ كاسپین در مراحل نهایی است

استاندار گیلان به صورت مشترک با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی و معاون شرکت زیرساخت از پروژه راه آهن رشت ـ کاسپین در محدوده منطقه آزاد انزلی بازدید کرد.

به گزارش فرینا، اسدالله عباسی در حاشیه بازدید از این پروژه با اشاره به تاکید رئیس جمهور در خصوص سرعت بخشیدن به روند تکمیل این پروژه، گفت: قطعه آخر خط آهن رشت ـ کاسپین از نظر فنی و زمانبندی مورد بررسی قرار گرفت و افتتاح آن عیدی دولت به مردم گیلان و ایران خواهد بود.

عباسی افزود: این پروژه تکمیل کننده کریدور شمال ـ جنوب و شرق به غرب بوده و نقش مهم و حیاتی در ترانزیت کالا و تجارت خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی نیز بهره‌برداری از این پروژه‌ را از آن جهت بسیار مهم دانست که امکان حمل و نقل ترکیبی را در فضای تجارت، در کریدور شمال-جنوب فراهم می‌کند.

محمد سجاد سیاهکارزاده تصریح کرد: حدود 30 تا 40 درصد نقل و انتقال کالا از بندر می تواند توسط ریل انجام شود و یکی از اساسی ترین بخش ها در توسعه بندر به شمار می‌رود.

سیاهکارزاده افزود: با تکمیل فاز اول این پروژه که به زودی افتتاح خواهد شد حمل و نقل ترکیبی محقق شده و فضای توسعه‌ای نیز درفازهای بعدی پیش بینی و برنامه ریزی شده است.

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نیز با اشاره به پیشرفت 94 درصدی پروژه راه آهن رشت ـ کاسپین گفت: این‌پروژه در بخش‌های ایستگاهی، زیرساختی و روسازی با سرعت درحال تکمیل است.  

عباس خطیبی ادامه داد:  هم‌اکنون این پروژه پیشرفت خوبی دارد و تلاش بر آن است در زمانبندی پیش بینی شده، تکمیل و با حضور رئیس جمهور بهره‌برداری شود.

خطیبی افزود: این پروژه یکی از مهمترین و اساسی‌ترین پروژه‌های ریلی کشور است که کریدور شمال - جنوب را در شاخه میانی دریا خزر به دریای عمان و خلیج فارس متصل می‌کند.

خبرنگار منطقه آزاد انزلی امتیاز به خبر :