خرید 5 دستگاه دیزل ژنراتور به منظور استقرار در اسکله ها و فرودگاه قشم

5 دستگاه دیزل ژنراتور به قدرت KVA 550 اضطراری معادل KW440 به منظور تامین برق اسکله ها و فرودگاه قشم در مواقع اضطراری و با هدف توسعه چتر پدافند غیرعامل بر زیرساخت های جزیره خریداری شد.

به گزارش فرینا، مدیر پدافندغیرعامل، بحران و ایمنی سازمان در تشریح این خبر اظهار داشت: طی آسیب شناسی انجام شده در راستای پیاده سازی الزامات پدافند غیرعامل جهت تداوم کارکرد زیرساخت های مهم در زمان بحران نبود سیستم تامین برق اضطراری در برخی زیرساخت های حیاتی جزیره به عنوان یکی از چالش های مهم احصاء شده است.
مجید فرهادی ادامه داد: به منظور رفع این چالش طبق دستور رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان و با همکاری شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه قشم 5 دستگاه دیزل ژنراتور به منظور استقرار اسکله های و فرودگاه قشم خریداری شد.
فرهادی تصریح کرد: 3 دستگاه دیزل ژنراتور در فرودگاه قشم، یک دستگاه در اسکله شهید ذاکری و یک دستگاه در اسکله بندر بهمن استقرار می یابد.
وی خاطرنشان ساخت: تامین دیزل ژنراتور برای تعداد دیگر از زیرساخت های مهم و حیاتی جزیره در دستور کار است و به زودی به سرانجام خواهد رسید.
بنابراین گزارش، پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی و صرفاً با بهره‌گیری از فعالیت‌های غیرنظامی، فنی و مدیریتی است. پدافند غیرعامل به جنگ‌افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات، تأسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری نموده یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :