از افتتاحیه المپیاد ورزشی کارکنان تا جلسه بررسی بسته‌های سرمایه گذاری؛

روایت حضور 7 ساعته عبدالملکی در سرزمین نخل و نفت و آفتاب

حجت‌الله عبدالملکی، مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی روز سه‌شنبه برای افتتاحیه اولین المپیاد ورزشی کارکنان مناطق آزاد کل کشور که به میزبانی منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود و همچنین حضور در جلسه «جهش اقتصادی»، راهی خوزستان، شهر آبادان شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، حجت الله عبدالملکی در بدو ورود به شهر آبادان یک اصله نهال مثمر نخل در یکی از معابر شهر آبادان غرس کرد.
کاشت نهال نخل از سنت‌های قدیمی در استان خوزستان است و مردم خوزستان به جهت وضعیت آب و هوایی و تناسب‌دار بودن این گونه از گیاه در منطقه، هر سال تعداد زیادی نخل در جای‌جای استان خوزستان غرس می‌کنند.
عبدالملکی سپس از ابرپروژه در حال احداث «گلکسی سنتر» بازدید گرفت و مهندیسین پروژه وی را در جریان آخرین اقدامات انجام شده قرار دادند.
مجموعه تجاری تفریحی گلکسی سنتر در موقعیتی منحصر به فرد، در مجاورت ساختمان جدید منطقه آزاد اروند قرار گرفته است. ابعاد بزرگ این پروژه و ترکیب کاربری های همگن و متنوع، به گونه‌ای در نظر گرفته شده که توجه کابران فرامنطقه‌ای را به خود جذب خواهد کرد.


دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این بازدید تاکید کرد که مدیران منطقه اهتمام جدی در به سرانجام رسیدن این پروژه داشته باشند.
عبدالملکی این پروژه را به عنوان یک پروژه مهم و راهبردی در اعتلای سطح رفاه و امکانات تفریحی اروندنشینان و ارتقای شاخص جذب گردشگر در منطقه آزاد اروند عنوان کرد.

**سرمایه‌گذار نباید بلاتکلیف بماند

وی سپس در محل سازمان منطقه آزاد اروند حضور یافت و پس از ادای احترام به یادمان شهید گمنام مدفون در این سازمان، در جلسه بررسی طرح‌ها، بسته‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری این منطقه حضور یافت و مدیران ارشد اقتصادی منطقه آخرین اقدامات انجام شده را گزارش کردند.
مشاور رئیس جمهور در این جلسه ضمن تقدیر از پیشرفت های صورت گرفته نسبت به دو ماه گذشته (آخرین حضور وی در اروند) گفت: این میزان از پیشرفت و رغبت سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در منطقه و استقبال از بسته‌ها، نشات گرفته از کار تیمی است و باید این میزان از اتحاد در امور، بیش از گذشته افزایش یابد.

عبدالملکی به مدیران منطقه تاکید کرد: هیچ سرمایه‌گذاری نباید معطل مشکلات و موانع بین دستگاهی بماند؛ شخصا مشکلاتشان را پیگیری کنید و چنانچه نیازمند پیگیری دبیرخانه در تهران بود، بدون معطلی موضوع را منتقل تا ما در تهران با تعامل سایر دستگاه‌ها، مشکل را مرتفع کنیم.
وی از مدیران منطقه آزاد اروند وعده گرفت که در فرصت کم باقیمانده تا پایان سال، از 30 هزار میلیارد تومان بسته‌هایی که هنوز به قرارداد منجر نشده است، تا پایان سال تعیین تکلیف و به قرارداد برسد.



اما این جلسه یک مهمان ویژه هم داشت: «محمدجواد مکتوفی».
محمدجواد ناتوان جسمی است؛ بدون آنکه تحصیلاتی داشته باشد، صاحب دو عنوان کتاب است و از استعداد بسیار زیادی برخوردار است. او از مشاور رییس جمهور خواست که آیت‌الله رییسی از او حمایت کند تا به موفقیت‌های بیشتری برسد.
 عبدالملکی به پاس تلاش‌های محمدجواد، یک دستگاه ویلچر برقی به او هدیه داد.
پس از این جلسه عبدالملکی راهی سالن ورزشی کوثر آبادان شد؛ «محل برگزاری اولین المپیاد ورزشی کارکنان مناطق آزاد کل کشور».
در این رویداد ورزشی که به ابتکار معاونت توسعه مدیریت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد برگزار می‌شود، قرار است ورزشکاران در رشته‌های فوتسال️، والیبال، تنیس روی میز، شطرنج و دارت به رقابت با یکدیگر بپردازند و در پایان دهه مبارک فجر از تیم های برتر تقدیر شود.

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در بخش پایانی سفر به نمایشگاه «فردا به توان تو» رفت.
این نمایشگاه به همت منطقه آزاد اروند در سالن نمایشگاه‌های بین المللی منطقه در حال برگزاری است و قریب به 400 غرفه از مردم بومی منطقه توانمندی خود در حوزه های کتاب، لوازم التحریر، اسباب بازی، ورزشی، صنایع دستی، حجاب و عفاف، علمی و... در معرض نمایش و فروش مردم آبادان و خرمشهر قرار داده‌اند.


عبدالملکی به غرفه‌های متعدد این نمایشگاه سرکشی کرد و مستقیم در جریان مسائل، نظرات، مشکلات و حتی پیشنهادات مردم منطقه قرار گرفت.
مشاور رئیس جمهور برگزاری هر چه بیشتر این مدل از نمایشگاه ها را که مردم مشارکت جدی در ان دارند را به مدیران ارشد منطقه گوش زد کرد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :