سرمایه‌گذاری در دهکده هوشمند لجستیک منطقه آزاد اینچه‌برون در راستای سیاست‌های جهانی‌سازی مناطق آزاد

 مدیرعامل منطقه آزاد اینچه‌برون از امضای تفاهم‌نامه‌ای بین شرکت ژئو سرویس روسیه با منطقه آزاد اینچه‌برون مبنی بر هوشمندسازی مرکز لجستیک این منطقه خبر داد.

به گزارش فرینا، حسن ملک‌حسینی در نشست با شرکت ژئوسرویس روسیه گفت: منطقه آزاد اینچه‌برون از جمله طرح‌های توسعه‌ای ملی است که در سفر اول دولت سیزدهم مورد تاکید رئیس‌جمهور قرار گرفت و یکی از مصوبات سفر بود.

ملک‌حسینی تصریح کرد: بعد از سفر رئیس‌جمهور به استان گلستان در اسفند 1400، تصویب اساسنامه این منطقه در دستور کار قرار گرفت و در آبانماه امسال اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل این سازمان به صورت رسمی معرفی شدند.
وی خاطرنشان‌کرد: با توجه به ظرفیت‌های خوب منطقه آزاد اینچه‌برون و در جهت تحقق معرفی 110 بسته و فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه آزاد اینچه‌برون و جذب سرمایه‌گذار در زون لجستیک منطقه آزاد، امروز تفاهم‌نامه‌ای بین شرکت ژئو سرویس روسیه و با نمایندگی شرکت پترو تجارت آسیا و سازمان منطقه آزاد اینچه‌برون منعقد شد.
مدیرعامل منطقه آزاد اینچه‌برون ادامه داد: موضوع این تفاهم‌نامه شامل طراحی، سرمایه‌گذاری برای احداث ترمینال ریلی(هوشمندسازی دهکده لجستیک)، بارانداز، انبارداری، ساخت سوله و خطوط راه‌آهن با توجه به مطالعات و طرح ارائه شده توسط شرکت سرمایه‌گذاری ژئو سرویس و در راستای طرح جامع منطقه آزاد اینچه‌برون است. ملک‌حسینی گفت: با توجه به کریدور منطقه‌ای «KTI» و نزدیکی شهر اورسک روسیه به این کریدور می‌توان گفت این سرمایه‌گذاری باعث تسهیل در انتقال بار از کشور روسیه به کشور ایران خواهد شد. 
وی یادآورشد: مدیرعامل شرکت ژئو سرویس روسیه و هیئت همراه از منطقه آزاد اینچه‌برون بازدید کردند‌. 


گفتنی است منطقه آزاد اینچه‌برون در شمال استان گلستان به مساحت 12 هزارو 577 هکتار قرار دارد که از شمال به مرز ایران ـ ترکمنستان و از جنوب به مجتمع پتروشیمی گلستان محدود است. عبور کریدور منطقه‌ای «KIT» (خط راه‌آهن ایران ترکمنستان، قزاقستان)، وجود پایانه مرزی اینچه‌برون، نزدیکی به فرودگاه بین‌المللی، همجواری و ارتباط با بازارهای پرجمعیت کشورهای CIS و آسیای میانه، دارا بودن امنیت تاریخی، وجود بازارهای گسترده غلات، انرژی، کانی، خواربار، محصولات نفتی کشورهای همسایه از جمله فرصت‌ها و جذابیت‌های خاص و ویژه این منطقه جهت سرمایه‌گذاری است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :