استعدادیابی دانش آموزان قشمی در حوزه‌های ورزشی و فرهنگی / دانش‌آموزان جزیره در حوزه گردشگری و صنایع دستی توانمند می‌شوند

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری دوره‌های مختلف استعدادیابی در حوزه‌های فرهنگی و ورزشی ویژه دانش آموزان جزیره قشم با هماهنگی دستگاه‌های مربوطه خبر داد.

به گزارش فرینا، ادریس راموز در جلسه هم‌اندیشی با معاونان، مربیان پرورشی و دبیران تربیت بدنی جزیره قشم، گفت: نوع نگاه به جزیره قشم با توجه به ویژگی های طبیعی و تمدنی این منطقه، با سایر شهرستان های استان هرمزگان و کشور متفاوت است.
راموز ادامه داد: جغرافیای انسانی قشم، این جزیره را به عنوان یک جزیره تمدنی با تکثر فرهنگی و دانش بومی در سطح جهان معرفی می کند که شناخت این ظرفیت ها می تواند موجب رشد دانش و فرهنگ در میان دانش آموزان و ساکنان جزیره شود.
وی با اشاره به وجود ظرفیت های متعدد طبیعی، فرهنگی، اقتصادی و گردشگری قشم در عرصه های مختلف محلی، ملی و بین المللی، افزود: شاید در برخی حوزه ها شاهد کمبود امکانات و تجهیزات باشیم، اما جزیره قشم از نظر وجود نیروی انسانی آگاه، دغدغه مند و با استعداد جز مناطق غنی کشور است.
به گفته معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم؛ با برنامه ریزی صورت گرفته دوره های مختلف استعدادیابی در رشته های ورزشی مختلف با همکاری هیات های ورزشی منطقه آزاد قشم و اداره آموزش و پرورش، جهت هدایت دانش آموزان به سوی ورزش رقابتی و قهرمانی انجام می شود.
راموز با بیان اینکه دوره های استعدادیابی در حوزه های فرهنگی و ادبی نیز برگزار خواهد شد، گفت: برای ایجاد ارتباط میان آموزش و پرورش و سازمان های مردم نهاد جهت برگزاری دوره های آموزشی در حوزه مقابله با آسیب های اجتماعی و افزایش آگاهی دانش آموزان نیز پیش بینی هایی شده است.
وی تصریح کرد: برگزاری دوره های آموزشی و توانمندسازی دانش آموزان جزیره در حوزه گردشگری و تولید صنایع دستی نیز برگزار می شود و غرفه ای در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی قشم برای عرضه تولیدات دانش آموزان جزیره جانمایی می‌شود.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در پایان بیان داشت: برنامه‌ریزی‌هایی برای برگزاری لیگ بازی دانش‌آموزی و همچنین ایجاد بستر مناسب برای رونق ورزش‌های ساحلی و دریایی در جزیره قشم انجام شده که امیدواریم در آینده نزدیک اجرایی شود.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :