فرصت‌سازی قشم ایر برای توسعه اقتصادی و گردشگری جزیره قشم / افزایش روزانه تا 8 پرواز از مبدا فرودگاه قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/68842
ساعت 10:36 شنبه 21 بهمن 1402
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با همکاری شرکت هواپیمایی قشم ایر، به مناسبت عید سعید مبعث و همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر یک فروند جت آر جی 100 با هدف بهبود خدمات رسانی به ساکنان جزیره قشم و گردشگران در فرودگاه بین المللی قشم استقرار یافت.

به گزارش فرینا، عادل پیغامی با بیان این مطلب، اظهار کرد: این اقدام، فرصت مناسبی جهت رونق اقتصاد گردشگری، لجستیک و بستری مناسب در جزیره قشم برای امکان تردد به کشورهای همسایه ایجاد می کند.

پیغامی با بیان اینکه هواپیمایی قشم ایر از شرکت های خوشنام در این عرصه است و ساکنان جزیره در طول سال نیز از خدمات این شرکت بهره مند می شوند، ادامه داد: با همکاری میان فرودگاه بین المللی قشم و شرکت هواپیمایی قشم ایر، فرصت های خوبی به نفع اقتصاد جزیره فراهم می شود.

وی اضافه کرد: جزیره قشم بواسطه وسعت، ظرفیت های بیشتری در عرصه گردشگری نسبت به سایر جزایر خلیج فارس و حتی بسیاری نقاط در کشور داراست و وجود ظرفیت های گردشگری طبیعی، ژئوپارک جهانی و بازارهای تجاری، گردشگری جزیره را خانواده محور کرده است.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم؛ رونق صنعت هواپیمایی و فرودگاه قشم فرصت حضور بهتر و بیشتر گردشگران از سراسر کشور در جزیره را فراهم می کند.

وی در پایان گفت: در حال حاضر حدود 8 درصد از گردشگران ورودی قشم از طریق هوایی به این جزیره سفر می کنند و الحاق این هواپیما و آغاز همکاری جدید با شرکت هواپیمایی قشم ایر، می تواند به تسهیل ورود گردشگران از این طریق کمک کند.

**اضافه شدن روزانه تا 8 پرواز از مبدا قشم

مدیرعامل شرکت هواپیمایی قشم ایر نیز گفت: با هماهنگی میان سازمان منطقه آزاد قشم و شرکت هواپیمایی قشم ایر، یک فروند هواپیمای جت منطقه ای آر جی 100 (RJ100) در جزیره قشم استقرار دائم داشته باشد.

کاپیتان رامین حمزه ای ادامه داد: با برنامه ریزی صورت گرفته این هواپیما روزانه پروازهای داخلی و بین المللی را از مبدا فرودگاه بین المللی قشم انجام خواهد داد.

وی اضافه کرد: استقرار این هواپیما، همگام با سیاست های توسعه محور دولت انقلابی و مردمی سیزدهم، به منظور رفاه ساکنان جزیره و همسو با توسعه اقتصادی و توسعه گردشگری این منطقه است.

به گفته مدیرعامل شرکت هواپیمایی قشم ایر؛ این هواپیما بدون محدودیت می تواند برای پرواز به کشورهای حاشیه خلیج فارس مانند امارات، عمان و قطر اقدام کند.

کاپیتان حمزه ای در پایان خاطرنشان کرد: همچنین انجام 6 تا 8 پرواز به صورت روزانه می تواند نقش مهمی در شکوفایی و رشد گردشگری و اقتصاد جزیره قشم داشته باشد.

آخرین اخبار

چابهار؛ قطب سوم پتروشیمی ایران
رئیس دبیرخانه دائمی اربعین مناطق آزاد منصوب شد
لوح تقدیر همایش «یکصد برند ملی» به منطقه ویژه پتروشیمی رسید
هیچ زمین جدیدی پیش از استقرار دولت چهاردهم واگذار نمی‌شود
نمایشگاه بین المللی کیتکس 2024 در کیش برگزار می‌شود

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو