دست دوستی قشم، کیش، چابهار و اروند برای توسعه گردشگری با امضای تفاهم‌نامه همکاری چهارجانبه

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از امضای تفاهم‌نامه همکاری چهارجانبه به منظور توسعه گردشگری بین مناطق آزاد قشم، کیش، چابهار و اروند خبر داد.

به گزارش فرینا، رستم گورانی در آیین امضای تفاهم‌نامه چهارجانبه در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران گفت: این تفاهم‌نامه به منظور استفاده از ظرفیت‌های طرفین به منظور توسعه بازار گردشگری بین چهار منطقه و دستیابی به توسعه پایدار و ارتقای اقتصادمحلی متکی بر گردشگری امضا شد.
گورانی ادامه داد: همکاری متقابل برای برقراری خطوط حمل و نقل دریایی و هوایی مسافری و کانتینری بین مناطق و کشورهای بازار هدف از جمله پاکستان، هندوستان، عمان و عراق از جمله مهمترین بندهای تفاهم‌نامه به حساب می‌آید.
به گفته وی، همچنین همکاری در زمینه برپایی همایش، رویداد و نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی، احصا فرصت‌های سرمایه‌گذاری، طراحی سفرهای ارزان قیمت بین چهار منطقه و توسعه گردشگری سلامت از دیگر موارد ذکرشده در تفاهم‌نامه است.
مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: همکاری در برگزاری هفته‌های فرهنگی و گردشگری به صورت دوره ای در چهار منطقه، فراهم‌سازی حضور فعال شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپی برای توسعه گردشگری مناطق، ایجاد تعامل بین فعالان گردشگری و اقتصادی، تشکیل کارگروه توسعه بازار گردشگری نیز از دیگر مواردی است که می‌توان به آن اشاره کرد.
به گفته گورانی، مناطق آزاد جنوب کشور از نظر موقعیت آب و هوایی و جغرافیایی از شرایط مشابهی برخوردار هستند و برنامه‌ریزی مناسب و هم افزایی می توان شرایطی فراهم ساخت تا این مناطق به پایلوت گردشگری در منطقه تبدیل شوند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :