در هفدهمین نمایشگاه گردشگری تهران چه گذشت؟

دیپلماسی فعال گردشگری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

سازمان‌های مناطق آزاد هفتگانه کشور با حضور در هفدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران با جمعی از سفرا، سرمایه‌گذاران، فعالان و کمیته‌های گردشگری از کشورهای برزیل، روسیه، چین، ترکیه، اندونزی، تاجیکستان، افغانستان و ازبکستان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، از جمله مهم‌ترین دستاورد این نمایشگاه، رونمایی اطلس گردشگری مناطق آزاد با 100 بسته سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در مناطق آزاد به ارزش یک میلیارد یورو بود که بخش زیادی از آن‌ها سرمایه‌گذاران خود را یافته و بخشی دیگر نیز بدنبال جذب سرمایه‌گذار هستند. 

امضای تفاهم‌نامه همکاری چهارجانبه به منظور توسعه گردشگری بین سازمان‌های مناطق آزاد قشم، کیش، چابهار و اروند از دیگر اقدامات صورت گرفته در هفدهمین نمایشگاه گردشکری و صنایع وابسته تهران است که می‌توان به عنوان اقدامات شبکه‌ای بین مناطق از آن نام برد.

همچنین از دیگری دستاورد این نمایشگاه می‌توان به رونمایی از کتاب جاذبه‌ها و پوستر «جایزه دانشگاهی شهید بهروز مرادی» و انعقاد بیش از 20 تفاهم‌نامه بین سازمان های مناطق آزاد کشور با بخش خصوصی اشاره کرد.

هفدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران، از تاریخ 23 تا 27 بهمن ماه، در سالن میلاد واقع در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :