فرهنگ و میراث فرهنگی، نقطه قوت گردشگری ایران است / مرکز پایش و مدیریت سفر در مناطق آزاد کشور ایجاد می شود

مدیرکل گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی گفت: فرهنگ و میراث فرهنگی، نقطه قوت گردشگری ایران است و باید برای حفظ برند گردشگری فرهنگی و جلوگیری از هویت سازی جعلی سایر کشورها برای احیا و معرفی آنها برنامه ریزی کرد.

به گزارش فرينا، مصطفی فاطمی در جلسه بیست و هشتمین نشست معاونان فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد کشور و هفتمین نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر 1403، با بیان این مطلب افزود: سیاست ایران هراسی توسط برخی کشورها، مانع مهمی در مسیر رونق صنعت گردشگری کشور است که باید با برنامه ریزی نسبت به معرفی بهتر ظرفیت های فرهنگی و گردشگری ایران تلاش کرد.
فاطمى ادامه داد: مناطق آزاد کشور با توجه به مزیت های متعددی که در حوزه گردشگری و ظرفیت های فرهنگی دارا هستند می توانند یاری رسان صنعت گردشگری در نقاط مختلف کشور باشند.
جانشین ستاد هماهنگی خدمات سفر 1403 اضافه کرد: آسیب شناسی و احصاء مسائل میزبانی گردشگران در ایام تعطیلات نوروز در سال های گذشته جهت جلوگیری از ایجاد مشکلات و بحران های احتمالی و پیش بینی لازم جهت تامین زیرساخت های لازم برای اسکان و اقامت گردشگران صورت گرفته است.
به گفته وى؛ با پیش بینی صورت گرفته با هدف تصمیم گیری و تصمیم سازی در صورت وقوع بحران های احتمالی، مرکز پایش و مدیریت سفر در مناطق آزاد کشور ایجاد می شود.
مدیرکل گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی با اشاره به برنامه ریزی انجام شده جهت برگزاری آیین ثبت جهانی مراسم افطار در سال جاری، تصریح کرد: با توجه به متقارن بودن تعطیلات عید نوروز و ماه رمضان، باید تدابیری اندیشیده شود که ضمن حفظ حرمت ماه مبارک شرایط برای میزبانی شایسته از گردشگران فراهم باشد.
بنابر این گزارش، بیست و هشتمین نشست معاونان فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد کشور و هفتمین نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر 1403 با حضور مصطفی فاطمی، مدیرکل گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، غلامرضا خلیلی نیا، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور، محمد فرزاد میرزایی، مدیر گردشگری و میراث فرهنگی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد، ادریس راموز، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، محمد محسنی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان و جمعی از معاونان و مدیران مناطق آزاد کشور و اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر استان هرمزگان برگزار شد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :