عبدالملکی: «انقلاب اسلامی» درخشان‌ترین عصر حضور زنان در اجتماع بوده است

آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی زنان و حیات اجتماعی در قرن 15، با حضور اعضای شورای سیاست‌گذاری، هیأت داوران و اعضای کمیته علمی و برگزیدگان جشنواره در محل دبیرخانه شورایعالی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، این جشنواره که با هدف هم‌اندیشی اساتید و فرهیختگان در خصوص بازشناسی و چگونگی ارتقاء نقش بانوان در عرصه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، بهداشتی و مدیریتی و بررسی راهکارهای توانمندسازی و افزایش مشارکت زنان در این عرصه برگزار شده بود با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.
حجت الله عبدالملکی در این مراسم با بیان اینکه در تمامی تمدن‌ها زنان نقش آفرین و تاثیرگذار بوده‌اند گفت: درخشان‌ترین و قوی‌ترین حضور زنان در اجتماع، در عصر جدید و انقلاب اسلامی رقم خورد.
عبدالملکی با بیان اینکه زنان می‌توانند در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور حضور پررنگ و تاثیرگذاری داشته باشند، افزود: با توجه به سند چشم انداز ایران در افق 1404 و تاکید بر ایرانی توسعه یافته بر مبنای اصول اخلاقی، ارزش‌های اسلامی، ملی و عدالت اجتماعی و ضرورت حضور و مشارکت زنان و مردان در کنار یکدیگر در همه زمینه‌ها برای تحقق توسعه پایدار و همه‌جانبه کشور، این زنان هستند که می‌توانند با حضور در عرصه‌های سیاسی امیدآفرینی کنند.

**منطقه آزاد کیش، دغدغه‌مند حجاب و مشارکت زنان است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش هم در این مراسم گفت: این رویداد با همکاری اداره امور زنان معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش و با همکاری جهاد دانشگاهی الزهرا در سطح خوبی برگزار شد.

رحیم سرهنگی افزود: منطقه آزاد کیش در همه حال دغدغه توجه به حجاب و مشارکت زنان در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی را داشته است و برگزاری این گونه رویدادها ضامن جامعه‌ای سلامت است.

معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش هم در این مراسم از کیش به عنوان «بهشت خانواده‌ها» نام برد و گفت: این رویداد ملی از مناظر مختلف بررسی شده، و طبق مقالات ارسال شده مبحث زنان برای رسیدن به تمدن نوین ایرانی و اسلامی قابل بحث است.

سیدعلیرضا فاطمیان‌پور افزود: اگر بتوانیم موضوعات اجتماعی را در کالبد انقلاب اسلامی با نگاه فرهنگی و الگوبرداری از حضرت فاطمه زهرا (س) بررسی کنیم، شاهد توسعه‌ای خواهیم بود که نمونه آن در هیچ جای دنیا وجود نخواهد داشت.

فاطمیان پور ادامه داد: در حوزه زنان هر چقدر مسیر برای استفاده از ظرفیت‌های بالقوه هموارتر باشد، برای استفاده در حرکت توسعه‌ای اقتصادی و اجتماعی موثرتر خواهد بود و ما تاثیرگذار جدی در حوزه قوانین نوین ایرانی و اسلامی خواهیم بود.

دبیر اجرایی جشنواره و رییس اداره امور زنان و خانواده سازمان منطقه آزاد کیش هم گفت: زنان محوریت دو رکن مهم یعنی خانواده و اجتماع را بعهده دارند و برگزاری رویدادهایی که به تبیین نقش مشارکت اجتماعی زنان با حفظ ارزش‌های ذاتی و اخلاقی آنها می‌پردازد و برای ارتقای این نقش راهکارهایی ارائه می‌کند، بی شک دستاوردهای بی‌نظیری برای پیشرفت جامعه و کشور در پی‌خواهد داشت.

عالمه خسروی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری(مدظله) در خصوص اهمیت و جایگاه زنان در جامعه افزود: ایـن مسـئله کـه زن بـه سـمت معرفـت، علـم، مطالعـه، آگاهـی، کسـب معلومـات و معـارف حرکـت کنـد، بایـد میـان خـود بانـوان جـدی گرفتـه شـود و بـه آن اهمیـت داده شـود.  این جشنواره قطعا فرصتی بود برای تبیین چیستی و چگونگی حضور زنان و روایــت ایشــان در ســاحت‌های گوناگــون کــه متناســب بــا امکانــات موجــود ســامان داده شــد.
خسروی گفت: امید داریم همچون هدایت و حمایت ارزشمند رهبر معظم انقلاب از زنان با ارائه الگوی سوم در ایران اسلامی، برگزاری جشنواره ملی زنان و حیات اجتماعی در قرن 15 نیز گامی موثر در مسیر بالندگی زنان غیور و شریف کشورمان باشد و از این جشنواره بتوانیم در شناسایی نظام مسائل حوزه زنان و خانواده که مبنای سیاستگذاری و اقدامات عملیاتی تأثیرگذار در این حوزه است، گام‌های استوارتری برداریم.  
در این مراسم معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری، مشاور وزیر اقتصاد در امور بانوان، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور بانوان و اعضای محترم شورای سیاست گذاری و هیأت داوران و اعضای کمیته علمی و برگزیدگان نیز حضور داشتند.
در پایان این مراسم از برگزیدگان نخستین جشنواره ملی زنان و حیات اجتماعی در قرن 15، با اهدای تندیس و لوح تقدیر، تجلیل به عمل آمد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :