بهره برداري از مخازن نگهداري فرآورده هاي نفتي در مجتمع بندري شهيد رجايي

لینک کوتاه: freena.ir/detail/6902
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
در اولين روز از هفته دولت ، مخازن نگهداري فرآورده هاي نفتي در مجتمع بندري شهيد رجايي به بهره برداري رسيد.

به گزارش بنا(bena) به نقل از روابط عمومي اداره کل بنادر و دريانوردي هرمزگان ، در مراسم بهره برداري از اين طرح که معاون برنامه ريزي استاندار هرمزگان و فرماندار بندرعباس حضور داشت ، مدير کل بنادر و دريانوردي هرمزگان حجم سرمايه گذاري انجام شده در اين پروژه را توسط بخش خصوصي بيش از 80 ميليارد ريال عنوان کرد .

علي اکبر صفايي گفت : اين مخازن جهت صادرات قير احداث شده است که با بهره برداري از آن صادرات اين مواد از از طريق اين بندر افزايش خواهد يافت .

وي تعداد مخازن بهره برداري شده را 5 مخزن و ظرفيت آنها را 13هزار و 250 مترمکعب اعلام کرد.

همچنين همزمان با هفته دولت ، بهره برداري همزمان از چند پروژه اداره کل بنادر و دريانوردي هرمزگان آغاز شد . احداث و بهسازي جاده‌هاي محوطه 200 هکتاري مجتمع بندري شهيد رجايي از جمله پروژه هاست که با اعتباري بالغ بر 76 ميليارد ريال انجام گرفته است. هدف از اجراي اين طرح احداث و بهسازي جاده‌هاي محوطه 200هکتاري بندرشهيدرجايي ‌در راستاي امکان تردد ماشين آلات و کاميونها و افزايش ايمني تردد و حمل ونقل کالا جهت سرمايه‌گذاران بخش خصوصي اعلام شده است .

همچنين فاز نخست پروژه ساماندهي بندرمسافري شهيدحقاني به پايان رسيد . براي اين پروژه اعتباري بالغ بر 83 ميليارد ريال هزينه شده است . اين فاز شامل شمع کوبي اسکله هاي شناور ، اطاله موج شکن ، استحصال زمين جهت ساخت ترمينال و لايروبي حوضچه با عمق آبخور 5/3 متر مي باشد . اين بندر مهمترين بندر مسافري کشور است که بر اساس برنامه زمان بندي تا پايان سال با ساماندهي مسير ورودي اين بندر و نصب اسکله هاي شناور آماده خدمات رساني به شهروندان خواهد بود.

پروژه نوسازي و بازسازي راه اهن اراضي پشتيباني مجتمع بندري شهيد رجايي نيز از جمله پروژه هايي بود که در اين هفته به بهره برداري رسيد . براي اجراي اين پروژه 15 ماه زمان صرف شده است . ميزان اعتبار هزينه شده در اين بخش نيز 143 ميليارد ريال مي باشد .

بهره برداري از 6 دستگاه باسکول توزين کاميون ها در مبداء ورودي مجتمع بندري شهيد رجايي با اعتباري بالغ بر 10 ميليارد ريال، يک فروند رمپ شناور چند منظور با اعتباري بالغ بر 10 ميليارد ريال و تعميرات فاز نخست اسکله هاي مجتمع بندري شهيد رجايي با اعتباري معادل 48 ميليارد و 644 ميليون ريال از جمله ديگر پروژه هاي افتتاح شده اين اداره کل در هفته دولت مي باشد .

شناسه خبری: 6902

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو