عادل پیغامی:

زنجیره ارزش افزوده صنوف قشم تقویت می‌شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از تقویت زنجیره ارزش افزوده صنوف مختلف با ایجاد اتحادیه‌ها خبر داد.

به گزارش فرینا، عادل پیغامی در نخستین جلسه کمیسیون نظارت بر اصناف این منطقه که با حضور مدیرکل مرکز خدمات اصناف کشور و قائم مقام این مجموعه در سالن مرکز بین‌المللی رشد قشم برگزار شد، اظهار کرد: برای تقویت این زنجیره علاوه بر کمک‌های سازمان منطقه آزاد که از محل عوارض 15درصد حاصل می‌شود، صنوف مختلف هم باید با هزینه کرد در این فرآیند مهم سهیم شوند.
وی ادامه داد: به طور حتم سود اصلی حاصل از قانونمند کردن نظام صنفی در قشم متوجه خود فعالان اقتصادی خواهد شد و ما در این جزیره جهانی به اصناف قانونمد نیاز داریم.

** تبدیل جزیره به منطقه صارادتی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به فعالیت‌ مناطق آزاد دارد، افزود: دبیر پیشین شورایعالی مناطق آزاد کشور در آخرین روز کاری خود اعلام کرد که تراز تجاری مناطق آزاد کشور برخلاف گذشته مثبت بوده و به 56 میلیارد دلار رسیده است.
پیغامی ادامه داد: خوشبختانه تراز تجاری منطقه آزاد قشم (صادرات منهای واردات) در دولت فعلی بالغ بر 230 میلیون دلار در وضعیت مثبت بوده است.
به گفته وی، متاسفانه در مورد مناطق آزاد در حد زیادی سیاهنمایی می‌شود و ما در تلاشیم با تکمیل زنجیره اصناف، فعالان اقتصادی جزیره بیش از پیش از اقتصاد این منطقه منتفع شوند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم یادآور شد: با ایجاد اتحادیه‌های مختلف در قشم، خلق ثروت در این منطقه متحول خواهد شد و در چنین شرایطی صنوف مختلف هم باید در کارهای عام‌المنفعه همانند ساخت مدرسه، بیمارستان، راه و موارد دیگر به سازمان منطقه آزاد کمک کنند.
شایان ذکر است؛ در نخستین جلسه کمیسیون نظارت بر اصناف که با حضور عادل پیغامی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، محمد حسین قمری مدیرکل مرکز خدمات اصناف کشور و ابوالفضل کردی قائم مقام این مجموعه به همراه مدیر امور اصناف سازمان منطقه آزاد و دیگر میهمانان و شرکت‌کنندگان برگزار شد، احکام اعضا کمیسیون نظارت، احکام هیات اجرایی برگزاری انتخابات کارگروه‌های صنفی و احکام کمیته تطبیق شرایط داوطلبان دو کارگروه صنفی به آنان اهدا شد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :