برای اولین بار در مناطق آزاد کشور؛

مجوز حمل یکسره کالای شرکت‌های تولیدی از گمرک کیش صادر شد

سرپرست مدیریت توسعه تجارت و امور گمرکی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اقدامات انجام شده در تسریع، تسهیل و توسعه تجارت در جزیره، گفت: به همین منظور مجوز خدمات حمل یکسره و ترخیص بلادرنگ کالای شرکت‌های تولیدی از گمرک منطقه آزاد کیش صادر شد.

به گزارش فرینا، مهدی ذوقی در گفت و گو با ایرنا با اشاره به لازمه صدور مجوز حمل یکسره و جلوگیری از رسوب کالاها در گمرک کیش، اظهار کرد: کالاهایی که نگهداری آن‌ها مستلزم تاسیسات، مکان یا تجهیزات خاصی همچون شرایط دمایی، محیط خشک یا مرطوب است، کالاهای خطرناک دارای کلاس‌های 9 گانه NFPA و کالاهای با ارزش نیز شامل این مجوز ترخیص یکسره خواهد بود.

ذوقی، در رابطه با ترخیص فوری کالاهای غیرتولیدی نیز بیان کرد: مقرر شده تا 70 درصد کالاهای شرکت‌های غیر تولیدی خوشنام نیز با تایید و نظارت ارزیاب به مدت یک سال انجام شود.

وی، همچنین از برنامه ریزی برای حمایت از توسعه تجارت، حضور فعال در بازارهای جهانی و توسعه اقتصادی از محل بازرگانی و گردشگری بازار خبر داد و افزود: کالاهای دارای نشان تجاری معتبر و مشهور که از مبدا کشور تولید کننده حمل شده و دارای نمایندگی معتبر باشد، مشمول 30 درصدی تخفیف نسبت به عوارض منطقه خواهد بود؛ البته اگر کالای موضوع این مقرره، البسه و پوشاک باشد از اعزام به آزمون‌های استاندارد معاف است.

مدت زمان انبار کالا در گمرکات برای تجار و بازرگانان بسیار حائز اهمیت است و قطع یقین ترخیص فوری کالاها از گمرک کیش نقش بسزایی در توسعه تجاری خواهد داشت.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :