حضور تیم مشاوران تخصصی برای توسعه گردشگری پایدار در کیش

مدیرعامل سازمان منطقه ازاد کیش، در نشست هم اندیشی برگزاری جشنواره تابستانی 1403 گفت: درجهت دستیابی به گردشگری پایدار از حضور مشاوران تخصصی برای اصلاح روند گردشگری کیش و برنامه‌ریزی بهتر استفاده می‌کنیم.

به گزارش فرینا، رحیم سرهنگی با اشاره به روندی که گردشگری جزیره کیش از سال‌های گذشته تاکنون طی کرده است افزود: هر موفقیتی که جزیره کیش در سال‌های گذشته داشته در سایه تعامل خوب سازمان منطقه آزاد کیش با بخش خصوصی، جوامع و اصناف بوده و هرجا شاهد نزول گردشگری و رویدادها هستیم با کمی بررسی متوجه می‌شویم به سبب کمرنگ شدن این تعامل بوده که آمارهای کیفی و کمی گردشگری کیش با تنزل مواجه شده است.

سرهنگی ادامه داد: در کنار نقش حاکمیتی سازمان منطقه آزاد کیش که وظیفه دارد به درستی در حوزه‌های زیرساختی براساس شرایط موجود ایفای نقش کند عملکرد صحیح بخش خصوصی نیز بسیار مهم است و توسعه گردشگری پایدار جزیره کیش در گرو این همدلی و تعامل اتفاق می افتد.

وی تصریح کرد: آنچه تاکنون چهره گردشگری کیش را مخدوش کرده نگاه کوتاه مدت به کسب سود و درآمد و دچار روزمرگی شدن است که نتیجه ای جز مخدوش کردن تصویر گردشگری کیش به همراه نداشته است. 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: اگر قرار است به توسعه پایدار در گردشگری برسیم باید چهره گردشگری کیش را اصلاح کنیم و حقوق گردشگران را در اولویت قرار دهیم و در این مسیر بخش خصوصی مسئولیت زیادی برعهده دارد ما نیز در بخش حاکمیتی برای اصلاح بنیادین مشکلات گردشگری کیش درحال تلاش هستم و دست یاری به سوی بخش خصوصی کیش دراز می‌کنیم تا در کنار هم با اصلاح اصولی زیرساخت‌های نادرست، روند رو به افول را صعودی کنیم.

سرهنگی اظهار داشت: در این مسیر از متخصصان حوزه گردشگری درکشور دعوت کرده‌ایم در کنار ما باشند و در جلسات آتی از حضور این مشاوران بهره می‌گیریم و چنانچه در این زمینه نیاز باشد از مشاوران خارجی نیز استفاده می‌کنیم تا با کمک و همراهی بخش خصوصی اقدامی اساسی در حوزه گردشگری کیش انجام دهیم و شاهد افزایش سبد درآمدی گردشگری جزیره کیش باشیم.

گفتنی است در این نشست معاونان سازمان منطقه آزاد کیش، فعالان بخش خصوصی، روسا و نمایندگان جوامع و اصناف و اصحاب رسانه نیز نظرات و راهکارهای خود را ارائه کردند و مقرر شد در نشست آتی با حضور مشاوران و متخصصان حوزه گردشگری کشور این نشست هم اندیشی با بررسی مشکلات و ارائه برنامه‌های اجرایی ادامه یابد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :